Do Loun povede rychlostní silnice, ŘSD připravuje projekt

Louny – Rychlostní silnice R7 možná přestane připomínat torzo. Ředitelství silnic a dálnic začalo připravovat projekt dvou úseků, které navážou na dokončenou část u Sulce. Vznikne tak desetikilometrová rychlostní silnice od Loun až na hranice Ústeckého kraje. Kdy bude stavba hotová, však není jisté. Na projekt totiž nemusí navázat samotná stavba, pokud na ni ministerstvo dopravy nepřidělí peníze.

Úseky stávající silnice I/7 u Chlumčan a Panenského Týnce sice už částečnou úpravou na rychlostní komunikaci prošly, jsou však zatím postaveny pouze v polovičním profilu. Výsledkem tak je obvyklá dvoupruhová silnice. To se má změnit. „Stavbou obou úseků by vznikl souvislý čtyřproudový úsek od hranice Ústeckého kraje po křižovatku Louny-východ o délce zhruba deseti kilometrů,“ popsala mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Tvorba veškeré dokumentace a vyřešení pozemkových vztahů má podle odhadu ŘSD stát zhruba 30 milionů korun. Samotné stavby by potom měly vyjít celkem na miliardu a půl. Kdy se začne stavět, zatím není zřejmé. „Reálnost výstavby výše uvedených úseků vyplyne z Dopravní sektorové strategie, jejíž zpracování zajišťuje ministerstvo dopravy,“ uvedla mluvčí Ledvinová. Plány na výstavbu tak mohou skončit stejně jako tomu bylo v případě rozšíření obchvatu Loun a úseku u Postoloprt, které v roce 2010 zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta, ačkoli už byly vybrané dodavatelské firmy.

Dnes je na rychlostní silnici R7 dokončen pouze osmnáctikilometrový úsek mezi Prahou a Slaným a šestikilometrový u chomutovské zóny Triangle. V současnosti se dokončuje dalších šestnáct kilometrů, které na chomutovský úsek navážou. Stavebně hotov je také čtyřproudý obchvat Sulce, který však nesplňuje požadavky na rychlostní silnici – není ukončen mimoúrovňovými křižovatkami. Řidiči však fakt, že jde formálně o silnici první třídy, nerespektují a takřka bezvýhradně se řítí rychlostí podstatně vyšší než povolených 90 kilometrů za hodinu.