Úseky stávající silnice I/7 u Chlumčan a Panenského Týnce sice už částečnou úpravou na rychlostní komunikaci prošly, jsou však zatím postaveny pouze v polovičním profilu. Výsledkem tak je obvyklá dvoupruhová silnice. To se má změnit. „Stavbou obou úseků by vznikl souvislý čtyřproudový úsek od hranice Ústeckého kraje po křižovatku Louny-východ o délce zhruba deseti kilometrů,“ popsala mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
Tvorba veškeré dokumentace a vyřešení pozemkových vztahů má podle odhadu ŘSD stát zhruba 30 milionů korun. Samotné stavby by potom měly vyjít celkem na miliardu a půl. Kdy se začne stavět, zatím není zřejmé. „Reálnost výstavby výše uvedených úseků vyplyne z Dopravní sektorové strategie, jejíž zpracování zajišťuje ministerstvo dopravy,“ uvedla mluvčí Ledvinová. Plány na výstavbu tak mohou skončit stejně jako tomu bylo v případě rozšíření obchvatu Loun a úseku u Postoloprt, které v roce 2010 zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta, ačkoli už byly vybrané dodavatelské firmy.
Dnes je na rychlostní silnici R7 dokončen pouze osmnáctikilometrový úsek mezi Prahou a Slaným a šestikilometrový u chomutovské zóny Triangle. V současnosti se dokončuje dalších šestnáct kilometrů, které na chomutovský úsek navážou. Stavebně hotov je také čtyřproudý obchvat Sulce, který však nesplňuje požadavky na rychlostní silnici – není ukončen mimoúrovňovými křižovatkami. Řidiči však fakt, že jde formálně o silnici první třídy, nerespektují a takřka bezvýhradně se řítí rychlostí podstatně vyšší než povolených 90 kilometrů za hodinu.