Lavice a přezůvky vyměnily děti za holínky a montérky. Je mezi nimi i čtvrťák Radek Vecheta, který má jasno: „Lepší než být ve třídě a dávat do sebe matiku.“ Od pravěké jeskyně, místa pro relaxování žáků, přecházejí rovnou do dílny a k výrobě budek pro ptáky. „Mají i svoje nářadí, přinesli si i aku vrtačky. Funguje to dobře,“ ujistil učitel Michal Šerý.

Reportáž Blanky Poulové
Je krátce po poledni. Žáci osmé třídy už zasedli do lavic přírodní učebny, začala matematika. „V dnešní hodině si spočítáme obsahy a objemy některých těles, které jsou tady v přírodní učebně,“ zahájila paní učitelka Lenka Brabencová. Do počítání žáky nikdo nutit nemusel, a to i přesto, že matematika není zrovna oblíbená. „Je tam krásně v září, říjnu, červnu, v květnu je učebna využívaná na 100 procent ve všech předmětech,“ doplnila ředitelka ZŠ Myslibořice Libuše Davidová.
Myslibořická přírodní učebna se stala inspirací i pro další školy, a to nejen v kraji Vysočina. Příklad si vzali i v místní MŠ. Děti si na zahradě nejen hrají, ale sázejí kytky a stromky. A podle ministerstva školství nejde o ojedinělý projekt v zemi. Podobně se učí i žáci třeba ve školách na jižní Moravě.