Pražské metro denně přepraví milion lidí, jeho linky měří dohromady přes 59 kilometrů a čítají 57 stanic. Ku příležitosti 38. výročí dnes po lince C, která je nejvytíženější a historicky nejstarší, projel nejstarší druh souprav EČS. Stejně jako v roce 1978 i tentokrát vyjížděl z Kačerova a končil na Florenci (dříve Sokolovská), stejně jako první úsek metra. Relace jízd se postupně rozšiřovala podle postupně otvíraných úseků o Háje, kam metro poprvé dojelo v roce 1980, a Nádraží Holešovice, kde byla stanice metra zprovozněna v roce 1984.
V posledním okruhu se cestující mohli podívat starou soupravou až do Ládví. V tomto případě se jednalo o mimořádnou příležitost, protože do této stanice vozy EČS s cestujícími až dosud vůbec nezavítaly; zprovozněna byla totiž až v roce 2004, kdežto poslední soupravy tohoto typu zmizely z tunelů v roce 1997.
„Když si člověk odmyslí to dobové klišé a to, že skutečně nebyly nejmodernější už v době, kdy sem (do Československa) přišly, ale svoji práci určitě odvedly a my na ně vzpomínáme v dobrém,“ uvedl strojvedoucí Jaroslav Melichar, který dnes za řídicí pult starých souprav zasedl, a to i v dobové uniformě.
Staré soupravy metra se mezi cestující zanedlouho vrátí znovu; na trať se totiž v rámci projektu Praha technická vrací každý měsíc, nejbližší termín představuje již 19. květen.
