DPP: Kritizované tramvajové koleje jsou tiché

Praha – Tramvajové koleje bez zákrytu, které se stále častěji objevují na rekonstruovaných tratích v Praze, kritizují například záchranáři, kteří po nich nemohou objíždět kolony. Dopravní podnik však nyní upozornil také na výhodu, kterou nezakryté koleje mají – jízda po nich je méně hlučná. Navíc jsou levnější.

Na některých zrekonstruovaných tramvajových tratích v Praze jsou nově koleje nezakryté a stále častěji se také objevují tzv. bezžlábkové kolejnice S49. Jsou například v Plzeňské ulici, ulici Milady Horákové nebo na Podolském nábřeží. Záchranáři změny, které nezakrytá kolejiště do ulic přinášejí, kritizovali, protože je nemohou sanitními vozy snadno překonat.

Podle dopravního podniku však má nová konstrukce velký přínos – snižuje hluk při průjezdu tramvají. „Díky použití konstrukce bez zákrytu a s kolejnicemi S49 se snížily naměřené hodnoty hluku z tramvajové dopravy až o 7,9 decibelu,“ upřesnila mluvčí dopravního podniku Monika Lojínová.

Již dříve upozornil dopravní podnik, že jsou nové trati také levnější. „Výstavba jednoho kilometru dvoukolejné tratě bez zákrytu vyjde o 25 až 30 milionů korun levněji oproti zakrytým kolejím,“ upozornila mluvčí. Takový argument se však záchranářům nelíbí. „Na prvním místě je zdraví a životy lidí, teprve potom jsou to finanční prostředky a nebo potřeby dopravního podniku,“ řekl ředitel pražské záchranky Zdeněk Schwarz.