PID pokračuje a rozšiřuje se

Praha – Přestože ještě nedávno se zdálo, že kvůli sporům Prahy a Středočeského kraje zanikne příměstský systém Pražské integrované dopravy, nakonec ji v červnu čeká velký růst. Autobusy PID budou od 10. června nově zajíždět až do Poděbrad, Kutné Hory, Uhlířských Janovic a Milovic. Na rozšíření PID se dohodl pražský magistrát se středočeským krajským úřadem.

Do Kutné Hory bude nově zajíždět linka 381, která dosud končí v nedalekém Suchdole, do Uhlířských Janovic bude z Újezdce prodloužena linka 387. Autobusy s číslem 398 dosud končící v Kostelní Lhotě budou jezdit do Poděbrad a Milovice bude obsluhovat nová linka 432, která by měla zlepšit návaznost na vlakové spojení s Lysou nad Labem a Prahou. Do všech měst bude nadále možné dostat se také vlaky integrované dopravy.

Autobusové linky PID zvětší svůj rozsah po osmi letech. Podle pražského primátorského náměstka Josefa Noska se tak děje na žádost radnic. „Jsem velmi rád, že můžeme po dohodě se Středočeským krajem vyhovět žádostem těchto měst o jejich zapojení do systému Pražské integrované dopravy, které adresovaly v minulých letech vedení hlavního města Prahy,“ podotkl Josef Nosek.

Ještě před měsícem se zdálo, že se Pražská integrovaná doprava ve svých příměstských pásmech zcela rozpadne. Středočeský kraj a pražský magistrát se nedokázaly dohodnout na pokračování vztahu kraje se společností ROPID, která celý systém organizuje. Jádrem sporu byl termín vypsání tendrů na autobusové dopravce regionálních linek. Po odstoupení hejtmana Ratha z čela regionu se však situace změnila a kraj přistoupil na pražské požadavky.

Náměstek středočeské hejtmanky Robin Povšík je přesvědčen, že stejně snadno jako při přípravě rozšíření PID k letošnímu červnu bude Praha se Středočeským krajem spolupracovat i nadále. „Pevně věřím, že dnešní dohodou jsme zahájili novou úroveň vzájemné spolupráce při zajištění dopravní obslužnosti obou našich krajů,“ podotkl.

PID je dopravní systém zahrnující metro, tramvaje, železnici, městské a příměstské autobusové linky, lanovou dráhu na Petřín a některé přívozy. Má společné přepravní podmínky a tarify a koordinuje jednotlivé jízdní řády. Kromě Prahy zahrnuje i významnou část Středočeského kraje.