Osudná linka číslo 1 měla oficiální kapacitu 88 lidí. Do dvou vagónů se ale vtěstnalo 140 cestujících. Většinou šlo o výletníky, kteří se po krásném dni vraceli z Krušných hor domů. Někteří už ale do cíle nedojeli. Cestou z kopce soustavě nejspíš přestaly fungovat brzdy. Tramvaj se zastavila až nárazem do sloupu elektrického vedení. Celková bilance - 30 mrtvých a skoro stovka zraněných.
Tramvaj odjížděla z Telnice směrem k centru Ústí nad Labem. Trať celou dobu klesala, a souprava tak nabrala až 70km rychlost. Po posledním prudkém klesání zvaném Walerův kopeček vjela do rozjezdové výhybky konečné Bukov. Vůz se naklonil a zachytil o sloup trolejového vedení, který jej rozpáral. „Navíc se tam objevily hyeny, které ty zraněné lidi okrádaly,“ popsal Vladimír Kaiser z Archivu města Ústí nad Labem.
Hned po nehodě se objevila řada spekulací o příčině. Odborníci se přiklánějí právě k selhání brzd. Objevila se i teorie o sabotáži sudetských Němců, nebo sebevraždě řidiče. To se ale neprokázalo. Tehdejší vyšetřování svalilo veškerou vinu na řidiče tramvaje, který při tragédii také zahynul.

Od nejhorší tramvajové nehody uplynulo 65 let
Od začátku 70. let minulého století už v Ústí nad Labem tramvaje nejezdí, nahradily je autobusy a trolejbusy. Vzpomínky na tragickou událost připomíná v místě nehody pomník.