V Horním Slavkově je dráha elegantním řešením

Horní Slavkov – U Horního Slavkova se po 15 letech budou znovu prohánět vlaky. Rozhodla o tom Správa železniční dopravní cesty. Aby trať byla funkční, musí se do ní investovat asi 25 milionů korun. Železnice má pak sloužit hlavně nákladní dopravě.

Kříž na mostě symbolicky připomíná, že poslední vlak po trati z Horního Slavkova do Krásného Jezu projel před 15 lety. Už brzy se to ale změní. Kraj považuje rozhodnutí správce trati o obnovení provozu za průlomové. „Karlovarský kraj si od toho slibuje, že se uspoří zátěž krajských silnic a zvýší se pracovní příležitosti,“ prohlásil náměstek krajského hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

Trať chce využívat firma, která v Horním Slavkově vyrábí vlakové cisterny a po dílech je zatím musí vozit na silnici. Po železnici by je přitom pohodlně převezla do Krásného Jezu a dál na Karlovy Vary. Přidávají se už i další společnosti, které nechtějí zatěžovat silnice. „Trať bychom využívali k přepravě vytěženého písku až 100 tisíc tun ročně. Jeví se to jako ekonomičtější,“ uvedl předseda představenstva společnosti Sanaka Industry Petr Šedý a starosta města Krásno Miroslav Kirejev (nez.) doplnil: „Prašnost je opravdu veliká, železnice by byla naprosto elegantním, perfektním řešením.“

Reportáž Marka Štětiny (zdroj: ČT24)

Úsek z Ležnice do Krásného Jezu je dlouhý zhruba pět a půl kilometru, trať je zarostlá a zpustošená, místy chybí i samotné kolejnice. „Hledáme ty nejefektivnější varianty znovuobnovení provozu. Bude použit užitý materiál, odhadované náklady jsou 25 milionů korun,“ ujistil mluvčí SŽDC Pavel Halla.

I přes pozitivní zprávy se ale obyvatelé Horního Slavkova nejspíš nedočkají osobních vlaků. Oprava dalších úseků trati by stála další desítky milionů. „Pokud nebude opravena celá trať, tak na tom malém úseku nemá smysl objednávat osobní dopravu,“ dodal Petr Navrátil. S tím však starostka Horního Slavkova Jana Vildumetzová (ODS) nesouhlasí: „Byla by to škoda. Budeme usilovat o to, aby zprovoznění bylo i v osobní dopravě.“

První vlak by na opravenou trať mohl vyjet už na konci příštího roku.