Regiojet je po roce v plném provozu

Praha – Vlaky IC Regiojet rozšiřují svůj provoz. Téměř rok od okamžiku, kdy vyjela z Prahy do Havířova první žlutá souprava, tak konečně jezdí všechny plánované spoje. Cestující se tak v pracovní dny mohou svézt každým směrem devětkrát denně, o víkendech je provoz mírně redukován. Vzhledem k omezení, které v červnu zavedly konkurenční České dráhy, jezdí teď více regiojetů než pendolin.

Aby byl úplný dvouhodinový takt spojů IC Regiojet mezi půl pátou ráno a půl sedmou večer ve směru z Havířova, resp. půl šestou ráno a půl osmou večer ve směru z Prahy – navíc s jednou posilou v každém směru –, začínají jezdit dva nové vlaky z Havířova i Prahy. Z Havířova je nově možné odjet ve 4:29 a 10:27, z Prahy jedou dodatečné spoje v 5:33 a 14:33. Oba ranní vlaky jezdí pouze v pracovních dnech, zbylý pár cestuje obousměrně v pracovní dny, z Havířova jede v sobotu a z Prahy v neděli.

Dosud cestovalo žlutými vlaky na 800 tisíc cestujících. Podle mluvčího Aleše Ondrůje se významně zvýšil počet zákazníků o prázdninách. Přibyli zejména studenti, kterým u konkurenčních Českých drah během prázdnin neplatí slevové průkazy, zatímco Regiojet nabízí studentskou slevu i v létě. Po zavedení nových spojů chce společnost podle mluvčího Aleše Ondrůje přepravit denně 4 500 cestujících.

Na nových spojích budou zatím řazeny tři až čtyři vozy. Jde o další z vagonů, které loni dopravce zakoupil v Rakousku a postupně je upravuje, aby je mohl nasadit na své spoje. Většina vozů Regiojetu má uspořádání, které odpovídá první třídě podle standardů Mezinárodní železniční unie.

Vlaky společnosti Regiojet začaly na lince Praha–Havířov (později i s jedním párem spojů do Žiliny) jezdit 26. září 2011. Postupně se počet spojů zvyšoval ze tří párů denně až na současných devět. V červnu zaznamenala společnost úspěch v konkurenčním boji s Českými drahami, když větší dopravce omezil provoz své linky SC Pendolino, v současnosti na ní jezdí obvykle o jeden pár spojů méně než v případě Regiojetu. Žlutý dopravce také začal jednat s Německými drahami o spolupráci na mezistátní lince Praha–Hamburk od konce roku 2013. Zatím však DB prodloužily smlouvu se svým dosavadním českým partnerem ČD do konce roku 2014.