Za novou trať u Plzně zaplatí SŽDC poloviční cenu

Plzeň – Hodnotící komise Správy železniční dopravní cesty určila sdružení společností Metrostav a Subterra za vhodného dodavatele stavby 21kilometrové přeložky železniční trati z Plzně do Rokycan. Součástí náročné stavby bude i tunel, který by po otevření měl být nejdelší v Česku. SŽDC za novou trať zaplatí zhruba čtyři miliardy korun, cena tak bude poloviční oproti očekávání.

Stavba trati ještě nemůže začít. Doporučení hodnotící komise musí podle mluvčího SŽDC Pavla Hally ještě schválit generální ředitel železniční správy Jiří Kolář, navíc se neúspěšní uchazeči mohou během patnácti dnů odvolat. Poté již bude vše připraveno ke stavbě.

Příprava stavby byla vleklá, a to zejména kvůli sporům o pozemky. Stát musel několik pozemků vyvlastnit, proces se zasekl v Kyšicích, kde se vlastník jednoho z pozemků proti vyvlastnění odvolal. Vše skončilo až v prosinci loňského roku.

Nová přeložka se od stávající trati odpojí v Plzni-Doubravce a znovu se napojí u Ejpovic. Umožní zvýšení traťové rychlosti až na 160 kilometrů za hodinu a současně zkrátí trasu o šest kilometrů. Jízdní doba rychlíků mezi Plzní a Rokycany se tak sníží asi o deset minut. Původní trať České západní dráhy přes Chrást zůstane zachována pouze v úseku do Rokycan, i zde však bude snesena jedna kolej a zrušeno trakční vedení.