Vlaky Leo Express už vyjíždějí, ale zatím prázdné

Praha – Na svoji trasu z Prahy do Ostravy a Bohumína vyrážejí první vlaky dopravce Leo Express. Cestující do nich zatím nemohou nastoupit, jde o zkušební provoz povolený Drážním úřadem. Prázdné černo-zlaté soupravy budou brázdit tratě až do 9. prosince, kdy s počátkem platnosti nového jízdního řádu svezou první cestující.

Do zkušebního provozu, který Drážní úřad jednotkám Intercity Flirt od Stadleru povolil, vyjedou zatím tři soupravy, které dopravce už obdržel, z pěti objednaných. „Poprvé vyrážíme na skutečnou trasu, na které budeme přepravovat cestující. Během zkušebního provozu si musíme otestovat naše soupravy na reálné trase, dokončit trénink vlakových posádek, doladit připravované služby,“ představil plány na nejbližší měsíce generální ředitel Leo Expressu Leoš Novotný.

Vlaky společnosti Leo Express zatím byly k vidění na Železničním zkušebním okruhu ve Velimi, veřejnosti se elektrické jednotky v černé a zlaté představily v září na železničním veletrhu v Berlíně. Na okruhu nové elektrické jednotky absolvovaly statické a dynamické testy, prošly zkouškami brzdové soustavy, měřením hluku a vibrací a testem elektrickomagnetické kompatibility.

Od 9. prosince chce Leo Express denně vypravovat až devět párů spojů denně, zastavovat budou v Praze, Pardubicích, Olomouci, Ostravě a Bohumíně. Jízdní doba mezi hlavními nádražími Prahy a Ostravy bude činit 3 hodiny a 15 minut, bude tedy pouze o čtyři minuty delší než v případě Pendolina konkurenčních Českých drah. Leo Express se rozhodl pořídit ke svému provozu nové elektrické jednotky odvozené od souprav Flirt určených pro regionální dopravu. Cestující si budou moci vybrat ze tří vozových tříd. Leo Express bude představovat alternativu ke spojům dopravců České dráhy a Regiojet.