Novou olomouckou trať zaplní 14 nových tramvají

Olomouc – Po nové tramvajové trati v Olomouci bude jezdit osmnáct obousměrných tramvají. Čtrnáct vozů nakoupí město jaké nové od Krnovských opraven a strojíren (KOS), další čtyři nechá pro provoz na trati z centra na Nové Sady zmodernizovat. Na nákup tramvají dostalo město dotaci z Regionálního operačního programu Střední Morava, která pokryje čtvrt miliardy z celkové ceny přes 370 milionů korun.

Trať na Nové Sady nebude mít na konci smyčku, olomoucká radnice tak nemá na výběr a musí pořídit nové obousměrné tramvaje. Krnovské opravny a strojírny postaví pro potřeby nové trati čtrnáct nových vozů typu Vario LF. Další  čtyři nízkopodlažní tramvaje, které už v Olomouci jezdí, zrekonstruuje na obousměrný provoz společnost Pragoimex. Pro město půjde o obzvlášť velkou investici. „Na tomto konkrétním projektu jsme pracovali pět let. Byla to dlouhá, svízelná, náročná práce. Jedná se o obrovské peníze, takže jsme museli být velmi pečliví, abychom byli úspěšní,“ vyjádřil se ředitel Dopravního podniku města Olomouc Vladimír Menšík.

Podle primátorského náměstka Iva Vlacha bude mít Olomouc po nákupu nových tramvají jeden z nejmladších vozových parků v Česku. „Obnova tramvajových vozidel je jedna ze tří klíčových investic tohoto volebního období. Ani jednu z těchto akcí bychom bez dotací nebyli schopni zvládnout,“ poznamenal náměstek Vlach.

Moderní tramvaje vyjedou zřejmě začátkem roku 2014. Právě v té době by měla být dokončena výstavba první etapy nové tramvajové trati, která spojí centrum se sídlištěm Nové Sady. Dvoukolejná trať bude zatím dlouhá téměř 1 400 metrů. Náklady na první etapu výstavby nové trati dosáhnou 470 milionů korun. Město na ni dostalo dotaci ze švýcarsko – českých fondů.

Reportáž Evy Knajblové (zdroj: ČT24)