O dopolední spojení se světem přišla například stopadesátihlavá obec Mokré. Autobusy na lince Dobruška – Opočno – Třebechovice do ní dříve zajížděly každý pracovní den, od března ale jezdí pouze v úterý a ve čtvrtek. Po zbytek týdne musí lidé chodit přes kilometr na hlavní silnici nebo si cestu plánovat na brzké ráno, případně až na odpoledne. Přitom i poslední dva dopolední autobusy v týdnu jezdí už jenom díky tomu, že zajížďku do obce začala dopravci proplácet přímo radnice. Kraj podle experta na regionální dopravu Denise Sitory prosazoval své škrty nevybíravě. „Byly postaveny před hotovou věc: Buď si musí příslušný spoj doplatit, nebo bude zrušen,“ přiblížil.
Kraj ale tvrdí, že by jeho úspory měly mít mizivý dopad – škrtal pouze spoje, se kterými jezdilo v průměru pět lidí a méně.

Vlastimil Weiner o omezení regionálních autobusů
Omezovat autobusovou dopravu chce Královéhradecký kraj i nadále. „Rozsah autobusové dopravy bude kraj redukovat ještě v druhé vlně v červnu,“ upozornil mluvčí Královéhradeckého kraje Jiří Hošna. Jak rozsáhlé budou další škrty v jízdních řádech, zatím vedení regionu neví.
Královéhradecký kraj se tak po několika letech začal zbavovat autobusových spojů, které se objevily před několika lety. Tehdy krajský úřad škrtal na železnici s tím, že autobusy, které pojedou místo vlaků, budou levnější a obslouží více míst. Nyní se však zbavuje i těch, a to většinou bez náhrady. „Před několika lety nám zavedli spoustu autobusů, to tady jezdilo několikrát denně, soboty, neděle. Teď se to skoro všechno škrtlo,“ shrnula vzestup a pád východočeských autobusů Dagmar Honsnejmanová z obecního úřadu v Mokrém.