Uprostřed přejezdu, tam se v Ústí stojí „nejlépe“

Ústí nad Orlicí – Záhy po zahájení uzavírky pod železničním mostem v Ústí nad Orlicí se ukázalo, že řidiči nerespektují vyhlášenou objízdnou trasu a raději jezdí zkratkou přes nádraží. Na cestě musí ovšem překonat dva železniční přejezdy, přitom se pravidelně stává, že když přes jeden jede vlak, stojí auta uprostřed toho druhého. Ten sice není tolik frekventovaný, vlaky se mu ale rozhodně nevyhýbají. Řidiči tak riskují nejen zranění či smrt při srážce s vlakem, ale také to, že radnice raději nechá zkratku uzavřít.

Kvůli uzavírce podjezdu pod viaduktem v Ústí nad Orlicí by měli řidiči jezdit z centra do části Kerhartice zdlouhavou objížďkou po okolních obcích. Existuje ovšem také neoficiální objížďka ulicemi Nádražní a Sokolská. Vede kolem nádraží, po cestě je třeba překonat spojovací kolej letohradského a pražského kolejiště, potom i koleje hlavní trati Praha – Česká Třebová. Zatímco však přejezd na hlavní trati vlaky projíždějí až sedmdesátikilometrovou rychlostí, na druhém přejezdu, po kterém jezdí například vlaky mířící od Letohradu na Českou Třebovou, klidně i zastaví. Podle ústeckého starosty Petra Hájka teď přes nádraží nejezdí jenom místní, ale i tranzitní doprava. Situaci navíc komplikují chodci a cyklisté, kteří nerespektují červenou ani na přejezdu přes koridor. „Procházejí vědomě na červenou. Mohou využívat uzavřenou silnici, která je teď bez aut, ale to nedělají,“ řekl Jiří Kaplan z ústeckého Dopravního inspektorátu.

„Neohrožené“ postávání aut uprostřed méně frekventovaného nádražního přejezdu neušlo úřadům. „Bojíme se, aby nedošlo k nějakému problému. Vyloučit nějaký střet nemůžeme,“ poznamenal Jiří Kaplan. Upozornil, že není vyloučeno, že město trasu z centra do Kerhartic přes nádraží raději uzavře, aby předešlo tragédii. Radnice zatím váhá především s ohledem na místní obyvatele. „Situaci monitorujeme. Chceme, aby se řidiči chovali mravně. Uzavření přejezdů by místním znepříjemnilo život,“ zdůraznil starosta. Městská policie se zatím podle něj snaží řidičům domlouvat a odkazuje je na oficiální objízdné trasy.

Ilustrační foto
Zdroj: Jiří Částka/ČTK

Uzavírka pod viaduktem potrvá až do konce roku, v Ústí nad Orlicí začala v březnu rozsáhlá přestavba nádraží, její součástí má být i přeložení oblouku, který po viaduktu prochází. Řidiči by měli uzavírku objíždět přes Orlické Podhůří a Oucmanice. Pro jednoduché spojení z centra do Kerhartic to ovšem znamená, že řidiči ujedou přes dvacet kilometrů, zatímco přímá cesta je asi dvoukilometrová.