Inspekce: Dva vlaky k sobě pustil buď výpravčí, nebo selhal systém

Adamov (Blanensko) – Mimořádná událost na adamovském nádraží, kde se v jednom oddílu ocitly dva vlaky, byla buď chybou výpravčího, nebo selhal zabezpečovací systém železnice. Zjistili to drážní inspektoři, kteří tak vyloučili možnost, že chyboval některý ze strojvedoucích. Konečnou příčinu bude Drážní inspekce znát až za několik měsíců, uvedl její mluvčí Martin Drápal.

Na počátku února se ocitla souprava vlaku Eurocity Gustav Klimt ze Štýrského Hradce do Prahy jen několik metrů za jiným vlakem, který stál na adamovském nádraží – nedělilo je již žádné návěstidlo. Bezprostředně po nehodě ale inspektoři upozornili, že strojvedoucí dálkového vlaku měl za úkol jet podle rozhledu. Nyní, po ověřovacích pokusech, mohla Drážní inspekce potvrdit, že strojvedoucí udělal vše přesně tak, jak měl.

Další strojvedoucí při pokusech napodobili situaci, která při mimořádné události nastala. Inspektoři tak mohli sledovat, jak se celá situace vyvíjela a jaký měli strojvedoucí výhled. Zjistili, že signalizace na trati umožnila vlaku jízdu podle rozhledových poměrů. Vzhledem k tomu, že strojvedoucí včas zastavil, své povinnosti zcela dodržel, ubezpečil mluvčí Drápal.

Událost tak mohla být výsledkem buď chyby výpravčího, nebo selhání zabezpečovacího systému. „Vyšetřování je náročné. Pro stanovení přesné příčiny události budeme potřebovat ještě několik měsíců,“ upozornil ovšem Drápal. Přesný termín, kdy by mohla být známa, si netroufl odhadnout.