Soukromé vlaky zamíří také do Studénky

Studénka (Novojičínsko) – Vlaky soukromého dopravce Leo Express začnou obsluhovat další severomoravské město. Všechny spoje ve směru z Prahy a některé vlaky v opačném směru začnou v červenci zastavovat ve Studénce, která je zatím doménou rychlíků a expresů Českých drah.

Leo Express nedávno prodloužil část svých spojů z Bohumína až do Karviné, nyní se pokusí získat další cestující také z řad obyvatel Studénky. Ti budou moci černé vlaky využít především pro cesty domů z Olomouce či Prahy, ve Studénce budou zastavovat všechny vlaky jedoucí tímto směrem. V opačném směru zastaví ve Studénce většina vlaků, nikoli však tři vlaky jezdící denně (s odjezdem z Karviné ve 4:08 a 6:08 a z Bohumína v 16:40) ani nedělní odpolední posilový vlak. Odjezdy z Karviné, respektive Bohumína a Ostravy se kvůli zastávce ve Studénce posunou o dvě minuty dopředu, aby nevzniklo zpoždění při příjezdu do Olomouce, Pardubic a Prahy, oznámila mluvčí firmy Andrea Hofmanová.

Některé spoje spoje ve směru do Prahy ve Studénce nezastaví proto, že to neumožnila Správa železniční dopravní cesty, která sestavuje jízdní řád. Podle jejího mluvčího Jakuba Ptačinského by další černé vlaky zastavující ve Studénce zpomalovaly jiné vlaky, které však mají přednost, protože jezdí v závazku veřejné služby.

Kde zastavují pravidelné soukromé vlaky

Regiojet a Leo Express:

  • Praha, Pardubice, Olomouc, Ostrava

jen Regiojet:

  • Zábřeh, Hranice, Havířov

jen Leo Express:

  • Bohumín, Karviná

JHMD:

  • všechny obce na tratích Jindřichův Hradec – Obrataň, Jindřichův Hradec – Nová Bystřice

Veolia Transport:

  • všechny obce na trati Šumperk – Kouty nad Desnou

Vogtlandbahn:

  • všechny obce na trati Liberec–Rybniště

GW Train Regio:

  • všechny obce na tratích Karlovy Vary – Mariánské Lázně, Sokolov–Kraslice, Trutnov – Svoboda nad Úpou, Trutnov–Královec, Kořenov–Harrachov, Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem

Cestující z dalších moravských měst chce Leo Express oslovit v příštím roce. Uvažuje o zavedení nových spojů z Prahy přes Olomouc do Starého Města u Uherského Hradiště, navíc by všechny vlaky Praha–Bohumín, respektive Praha–Karviná měly zajíždět do Přerova. Zda se plány dopravce uskuteční, však není zřejmé. Mluvčí SŽDC Ptačinský upozornil, že nebude jednoduché sestavit jízdní řád tak, aby se do něj nové trasy Leo Expressů vešly.