Silnice Nepomuk–Přeštice přišla o nebezpečné zatáčky

Nepomuk (Plzeňsko) – Po roce skončila první polovina opravy silnice II/230 mezi Nepomukem a Přešticemi. Donedávna rozbitá silnice dostala – prozatím v úseku Nepomuk–Skašov – nový povrch, a především je mnohem bezpečnější. Důležitá západočeská komunikace byla úzká, měla malou nosnost a navíc ji „zdobily“ nebezpečné zatáčky u Skašova. To rekonstrukce změnila.

Plzeňský kraj zatím nechal za tři čtvrtě miliardy korun opravit jedenáct kilometrů silnice II/230, z nichž dva tvoří nová přeložka. Součástí stavby byla také rekonstrukce mostu přes Úslavu u Kokořova. Obec Kokořov dostala obchvat, skašovské zatáčky zanikly. „Narovnání nebezpečných zatáček mezi Březinou a Skašovem se plánovalo 40 let. Bylo tam hodně nehod v létě i v zimě, kdy byly úseky špatně sjízdné,“ řekl starosta Skašova Karel Šrámek.

Podle nepomuckého starosty Václava Kováře projíždí po rekonstruované silnici na dva tisíce aut denně, využívají ji jako alternativu k hlavním tahu České Budějovice–Plzeň. Po rekonstrukci bude jízda po ní rychlejší. „Když jedu na Slovany, tak využiji hlavní tah, pokud na Borská pole, tak tuto silnici,“ podotkl starosta Kovář.

Na dokončení opravy silnice II/320 si cestující ještě počkají. Kraj sice má územní rozhodnutí, nikoli však peníze. Potřebuje téměř 200 milionů korun, které chce získat od Evropské unie, ale až v příštím plánovacím období, oznámil radní pro dopravu Jaroslav Bauer. Podle ředitele krajské správy silnic Stanislava Lišky je oprava jedenácti kilometrů krajské silnice „svátkem“, jde ale pouze o kapku v moři rozbitých komunikací. Opravu potřebuje asi 60 procent z celkových 4 600 kilometrů silnice II. a III. třídy, které jsou „v nevyhovujícím, dezolátním a havarijním stavu“.