V Opatovicích znovu začaly práce na křižovatce, která spojí tahy na Prahu a Olomouc

Opatovice nad Labem - Téměř po třech letech byla obnovena stavba třetího patra křižovatky v Opatovicích nad Labem na Pardubicku, na kterou naváže budoucí rychlostní komunikace R35. Práce na mostní estakádě bezmála za dvě miliardy korun byly přerušeny v létě 2010 kvůli nedostatku peněz.

V Opatovicích stojí už od roku 2009 dvouúrovňová křižovatka, na ní naváže mostní estakáda dlouhá jeden kilometr. Součástí budou připojovací rampy do okružní křižovatky a navazující stometrový úsek rychlostní komunikace R35. Přemostění mimoúrovňové křižovatky umožní přímý přejezd z dálnice D11 na budoucí R35, řekla Hana Jarolímová z pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic.

Úsporná opatření v roce 2010 zastavila dlouholeté přípravy. Už dokončená mimoúrovňová křižovatka stála asi 1,7 miliardy korun. V úrovni terénu je tvořená čtyřmi jízdními pruhy. Na silnici I/37, které se říká Hradubická, vznikl v prvním patře kruhový objezd, který spojuje všechny přilehlé komunikace k vesnici a elektrárně. Zároveň umožní napojení na R35.

Silnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové
Zdroj: ČT24

Rychlostní silnice R35, která má být dlouhá 110 kilometrů, by měla propojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc, zatím jsou ale hotovy pouze úseky Liberec–Turnov, Mohelnice–Olomouc, Olomouc – Lipník nad Bečvou a krátký izolovaný úsek u Opatovic nad Labem, který zatím slouží jako přivaděč dálnice D11.

Spojnice na Moravu až k Mohelnici by měla být hotová v roce 2020, se zahájením stavby se počítá na jaře 2015. Jako první přijdou na řadu úseky Opatovice nad Labem – Časy a Časy–Ostrov o délce asi 24 kilometrů.

Rychlostní silnice R35 společně s dálnicí D11 a budoucí rychlostní silnicí R43 nabídne alternativní spojení Praha–Brno k dálnici D1 a zrychlí silniční spojení mezi Prahou a Ostravou.