Začne oprava D1 mezi Brnem a Vyškovem, jízdní pruhy zatím neubere

Brno – Mezi Brnem a Vyškovem bude pokračovat loňská oprava dálnice D1. Silničáři kvůli ní omezí provoz v desetikilometrovém úseku, pracovat se bude ve třech etapách, v průběhu té druhé od druhé poloviny září do druhé poloviny listopadu se bude na Prahu jezdit pouze jedním pruhem. V opačném směru budou řidičům k dispozici vždy dva pruhy, byť zúžené.

Ředitelství silnic a dálnic nechá opravit dva na sebe navazující úseky dálnice D1 mezi Brnem a Vyškovem – mezi 215. a 220. kilometrem dostane nový povrch jízdní pás směrem na Bohumín, mezi 220. a 225. kilometrem pás ve směru na Prahu. „Navazujeme na loňské opravy, cílem je postupně opravit celý úsek z Brna do Vyškova. Tato místa jsou v havarijním stavu,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

První etapa opravy začne v sobotu a potrvá do 21. srpna. Omezení, která dopadnou na řidiče, budou podobná jako v místech, kde probíhá tzv. modernizace D1. Dělníci se budou pohybovat kolem středového pásu, řidiče tak připravý v obou směrech o levé pruhy, jako náhrada však poslouží odstavné pruhy. V každém směru se tak bude jezdit dvěma zúženými pruhy.

Po dvou týdnech příprav začne 21. září úplná uzavírka opravovaných úseků jízdních pásů. Auta tak budou jezdit obousměrně v tom zbylém, vždy dvěma pruhy ve směru na Vyškov (Bohumín) a jedním pruhem ve směru na Brno (Prahu). „Řidiči jedoucí ve špičce do Brna zde musí počítat s několikaminutovým zpožděním,“ upozornil mluvčí Studecký. Na dálnici nebude možné najet na 216. a 226. kilometru, obě křižovatky budou během opravy uzavřené.

Závěrečná etapa letošní opravy brněnsko-vyškovské dálnice bude podobná té první. Kvůli pracem ve středovém pásu budou auta odvedena do pravého a odstavného pruhu. Třetí etapa opravy začne 20. listopadu, skončí až bezprostředně před Vánoci 22. prosince.

Ředitelství silnic a dálnic opravuje D1 mezi Brnem a Vyškovem zhruba po 25 letech provozu. Loni nechali silničáři opravit úsek mezi Slavkovem a Rousínovem, letos navazují na dalších dvou částech. Podle původních plánů se měly opravovat postupně, později ŘSD zjistilo, že to nestihne, počítalo proto s částečným souběhem uzavírek na dvou úsecích, nakonec zahájí práce na obou naráz. Za obnovu dálničního povrchu zaplatí 144 milionů korun.