Poslední pěticí končí v Brně nákupy ojetých trolejbusů

Brno – Další a poslední dávku ojetých trolejbusů přivezl do Brna městský dopravní podnik. Prostřednictvím ojetin typu Škoda 21Tr z Hradce Králové a také Jihlavy se snažil v posledních dvou letech záplatovat mezery ve vozovém parku – na nová vozidla přitom neměl peníze. Celkem do Brna přijelo třináct starých trolejbusů, poslední transakce za 1,7 milionu korun se týkala pěti ojetých vozů z Hradce Králové. Ještě před koncem roku by brněnský dopravní podnik chtěl začít nakupovat i nové trolejbusy, potřebuje k tomu ale získat dotaci, kterou zatím nemá jistou.

Ojeté trolejbusy, které brněnský dopravní podnik pořídil z Hradce Králové, jsou staré třináct let. „Dva jsou v relativně dobrém stavu, takže po menší opravě začnou jezdit ještě do konce roku. Další tři půjdou do provozu až příští rok,“ uvedl vedoucí dopravního odboru DPMB Jan Seitl. Přes potřebné opravy jsou ojetiny v době, kdy se nedostává peněz na nové vozy pro brněnskou firmu výhodné – za pětici vozidel nezaplatila ani dva miliony, jeden nový trolejbus by přitom stál kolem deseti milionů. Ihned nahradí nejstarší trolejbusy Škoda 14Tr, které – na rozdíl od ojetých „jedenadvacítek“ – nejsou nízkopodlažní. Vozy z Hradce by mohly v provozu vydržet zhruba deset dalších let.

Jak bude obnova brněnského trolejbusového parku pokračovat, ještě není zcela jisté. Dopravní podnik již nepočítá s dalším nákupem ojetin, chtěl by zcela nové trolejbusy, na jejich nákup však potřebuje dotaci. O ni požádal regionální radu, která rozhodne do konce září. Pokud DPMB příspěvek dostane, chce ještě letos koupit deset kloubových trolejbusů, po deseti nových vozidlech zakoupí i v příštích dvou letech.