Hostivařské nádraží bude mít novou tvář – bez staré budovy

Praha – Hostivařské nádraží se posune takřka o sto let dopředu. Přijde o podobu z roku 1905 s historickou výpravní budovou a úrovňovými příchody na nástupiště. Místo poloperonů postaví Správa železniční dopravní cesty nová ostrovní nástupiště a vytvoří zcela nové odbavovací prostory.

Do boje o svoji historickou nádražní budovu z roku 1905 se Hostivařští – na rozdíl třeba od obyvatel Ústí nad Orlicí – šikovat nemusí; přestože železničáři nepočítají s jejím dalším využíváním, zůstane po rekonstrukci nádraží stát. Cestující však budou procházet novými podzemními prostorami s pokladnami, čekárnou a toaletami. Vzniknou nedaleko tramvajové zastávky Nádraží Hostivař na začátku nového podchodu, kterým se lidé dostanou na dvě ostrovní nástupiště nebo jím podejdou kolejiště až do ulice U Pekáren.

Pro přestavbu hostivařského nádraží začala SŽDC shánět dodavatele. Vypsala veřejnou zakázku téměř s miliardovou předpokládanou cenou – 994,33 milionu korun. Obálky bude otevírat koncem listopadu.

Rekonstrukce hostivařského nádraží bude první fází modernizace úseku čtvrtého tranzitního koridoru mezi Hostivaří a hlavním nádraží. Kromě renovace trati a vršovického nádraží dojde k razantní změně dostupnosti regionálních vlaků. Zanikne odlehlá strašnická zastávka, místo ní však budou vlaky zastavovat na zastávkách Eden a Zahradní Město. Celé napojení Prahy na stávající dokončenou část čtvrtého koridoru za Hostivaří bude podle předpokladu SŽDC stát 6,3 miliardy korun.

Čtvrtý koridor prochází Čechami od severu na jih, hotová je většina části, která je souběžná s prvním koridorem – od Děčína do Prahy, nová trať už je také od Hostivaře do Votic, úsek Tábor – Doubí a celá část z Českých Budějovic do Horního Dvořiště. Na dalších místech se pracuje, celý úsek z Prahy do Českých Budějovic bude v novém do roku 2018.