Rychleji pojedou vlaky do Krumlova nebo Plané za tři roky

České Budějovice – Šumavskou trať, která vede z Českých Budějovic přes Český Krumlov a Horní Planou do Volar, čeká rekonstrukce. Po patnácti letech dohadů ohlásila Správa železniční dopravní cesty zahájení prací v březnu přístího roku, potrvají dva roky. Trať dostane lepší zabezpečení, ve stanicích vyrostou vyšší nástupiště, úpravy se dotknou také přejezdů.

Cesta vlakem z Českých Budějovic do Volar po trati dlouhé 94 kilometrů trvá více než dvě a půl hodiny (s přestupem v Černém Kříži). Trať je přesto vyhledávaná turisty, kteří do vlaků nastupují hlavně v létě. SŽDC doufá, že po rekonstrukci a zrychlení by mohla být trať ještě atraktivnější. Podle mluvčího správy Jakuba Ptačinského trať velkou investici zaslouží, od 80. let na ni železničáři takřka nesáhli.

O modernizaci své trati usilovali především starostové pošumavských obcí. S výjimkou Horní Plané a Nové Pece, kde jsou opravená nádraží, totiž trať a především její okolí dlouhodobě chátrá – třeba na holubovském nádraží nikdo neudržoval objekt toalet, radnice nakonec musela nařídit jeho demolici. „Zbourali jsme to s tím, že tady vytvoříme nějaký park,“ poznamenal starosta Jaroslav Franěk (NEZ).

Mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský:

„Poslední velké investice do této trati se uskutečnily v šedesátých letech minulého století, kdy byla část trati přeložena kvůli stavbě Lipenské přehrady. V osmdesátých letech do ní investovalo železniční vojsko a od té doby se na ní uskutečnily pouze udržovací práce.“

Rekonstrukce trati by měla začít příští rok v březnu, SŽDC zatím hledá dodavatele. Pracovat se bude do roku 2016, vždy na jaře a na podzim proto budou výluky. „Do trati půjde 1,4 miliardy, trať se za tyto peníze dočká výrazné rekonstrukce,“ slíbil mluvčí železniční správy Jakub Ptačinský. Kromě nových kolejí, které umožní rychlejší jízdu, elektronického zabezpečovacího zařízení a nového zabezpečení přejezdů budou na nádražích mezi Budějovicemi a Volary nová zvýšená nástupiště – podobná, jako už jsou v Horní Plané a Nové Peci.

Aleš Hazuka o rekonstrukci krumlovské trati (zdroj: ČT24)