Ústecký kraj si vybral dalšího autobusového dopravce a vypsal tři nové soutěže

Ústí nad Labem – Autobusové dopravce, kteří budou v příštích letech obsluhovat části regionu, si vybral Ústecký kraj. Soutěže již kraj vyhodnotil na Mostecku, Chomutovsku, Šluknovsku a v dolním Poohří. Všechny soutěže vyhrály firmy z jiných krajů – ve třech případech Autobusy Karlovy Vary, v Poohří bude jezdit ČSAD Slaný. Kraj ale již vypsal tendry i pro další oblasti – okolí Ústí nad Labem, Bíliny a Litvínova.

Prozatím posledním vítězem soutěže na dopravce v Ústeckém kraji jsou Autobusy Karlovy Vary, které budou od roku 2015 celé desetiletí jezdit na linkách v mostecké pánvi. „Radní rozhodli o výběru nejvhodnější nabídky uchazeče, jehož nabídka byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější. Komise hodnotila sedm nabídek,“ uvedla mluvčí kraje Magdalena Hanáčková. Během deseti let by měla firma od kraje za své služby dostat 284 milionů korun, v přepočtu na ujetý kilometr 25,89 koruny.

Autobusy Karlovy Vary vyhrály v Ústeckém kraji již třetí ze čtyř dosavadních autobusových tendrů, budou jezdit také na Šluknovsku a v okolí Chomutova. Velkou zakázku na soubor linek v dolním Poohří potom vyhrála ČSAD Slaný, za deset let služeb jí kraj zaplatí 578 milionů korun. Výsledky těchto tří soutěží však napadli neúspěšní uchazeči. Zkoumá je Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, podle hejtmana Oldřicha Bubeníčka ovšem – prozatím nepravomocně – všechna správní řízení zastavil.

V soutěžích o regionální autobusové linky bude Ústecký kraj nadále pokračovat. Nově začal hledat dopravce pro oblasti Bíliny, Litvínova a Ústecka. „Rozhodujícím faktorem je ekonomická výhodnost nabídky, jejíž významnou složkou bude cena dopravního výkonu. V rámci zakázky zadavatel specifikoval řadu podmínek, z nichž pro cestující bude atraktivní zejména fakt, že dopravce musí zajistit dopravu novými nízkopodlažními a klimatizovanými vozy vybavenými moderním odbavovacím a informačním systémem,“ sdělila mluvčí kraje. Později ještě kraj plánuje tendry na linky u Vejprt a Loun.

Uzavření dlouhodobých smluv s autobusovými dopravci vybranými v soutěžích má Ústeckému kraji umožnit zavedení integrovaného dopravního systému, do kterého se mají podle hejtmana zapojit i železniční dopravci.