Skutečnost, že v mostě do Poruby chybějí kovové části konstrukce, zjistili moravskoslezští silničáři při pravidelné kontrole, kterou opakují jednou za půl roku – ta předchozí proběhla 23. května. „Došlo ke krádeži ocelových desek v počtu 54 kusů, které jsou přichyceny vysokopevnostními ocelovými šrouby. Celková váha ukradených věcí je 7 tun,“ shrnul mostní technik ze Správy silnic Moravskoslezského kraje Ladislav Olšar.
Při krádeži v místy až desetimetrové výšce pachatelé sami riskovali život. „Destičky, které drží mostní ložiska, jsou poměrně těžké. Jsou upevněny zhruba 20 šrouby, uvolnit je v takového výšce je velmi problematické,“ řekla Vlčková.
Rychlost na mostě byla snížena na 30 km/h, jedná se ale pouze o preventivní opatření. Statika mostu nebyla podle odborníků ohrožena.

Tomáš Vzorek a Jiří Loučka o krádeži části mostu
Tomáš Vzorek a Jiří Loučka o krádeži části mostu
U 20.11.13
Rozhovor s Šárkou Vlčkovou
Krádeže zařízení kolem silnic se v poslední době množí. „Kradou se svodidla, silniční kanály, zásněžky i sněhové hole,“ vyjmenovala Vlčková.
Případy takového rozsahu se příliš často nestávají. Před několika měsíci ale došlo k podobnému incidentu jen několik kilometrů odtud, kdy byl podobně „očesán“ most dálničního přivaděče v Ostravě-Přívoze. Tehdy zloději ukradli mostní závěry a další kovové součásti za půl milionu korun.
Za krádež a obecné ohrožení mohou jít zloději až na osm let do vězení. Pokud je však policisté nepřistihnou s kradenýmí věcmi na místě, je ale dokazování velmi obtížné.