Transverzální dráha, která dnes končí v Kralovicích, kdysi propojovala hlavní trati Plzeň–Žatec s rakovnickým uzlem. Již v roce 1997 ale dráhy na jejím západním úseku mezi Kralovicemi a Mladoticemi zastavily dopravu a teď chtěl nad zbylými kolejemi na svém území podepsat ortel i Plzeňský kraj. „Na úseku o délce 5,2 kilometru na území Plzeňského kraje už se ten vlak skutečně nevyužívá. Domnívám se, že tam jezdí většinou zaměstnanci ČD,“ uvedla Zdeňka Kmochová, ředitelka společnosti POVED, která v Plzeňském kraji dopravu organizuje.
Tím, že neobjednal žádný vlak, však kraj vzbudil hněv obyvatel Kralovic. Poukazovali, že vlaky zdaleka nejezdí tak prázdné, jak kraj tvrdí. Kraj nakonec ustoupil a společně s radnicemi Kralovic a sousedních Kožlan dal dohromady peníze na několik vlaků. Ve dnech školního vyučování bude z Rakovníka až do Kralovic jezdit vždy jeden pár vlaků (z Kralovic pojede ve 14:11), o víkendech tři páry denně.
Podle Zdeňky Kmochové by paradoxně byla situace lepší, kdyby byla pro dopravu použitelná celá trať včetně úseku do Mladotic. „Kdyby se zainvestovalo až do Mladotic a dále, tak bychom neměli problém, abychom tam udrželi další provoz,“ uvedla. Poukázala, že bez něj je kralovická trať od zbytku krajské železniční sítě odříznutá a pro region bezvýznamná.

V Kralovicích uspěli s peticí proti rušení vlaků