„Jsem rád, že se podařilo v termínu a v požadované kvalitě stavbu dokončit. Z velké části díky prostředkům z Evropské unie jsme vytvořili esteticky příjemnou a funkční dopravní bránu do města,“ řekl místostarosta Dalibor Mouka.
U nádraží je nová točna pro dálkové autobusy. Projektanti rozšířili trolejbusovou smyčku a posunuli nástupní trolejbusovou zastávku, na které se teď bude lépe nastupovat vozíčkářům. Tramvajové zastávky jsou na stejném místě jako předtím.
Přibyl nový dispečink se zázemím pro řidiče a objekt s občerstvením a veřejnými toaletami. „Pro občerstvení v současné době hledáme nového nájemce,“ uvedla mluvčí radnice Jana Pondělíčková.
Před nádražím teď může parkovat téměř sto aut, což je skoro jednou tolik než před přestavbou. Z prostoru před nádražní budovou zmizely husté houštiny, které nahradily nově vysázené dřeviny.
Přestavba začala letos v únoru. Práce měly původně začít už minulý rok, kdy obvod vypsal výběrové řízení na dodavatele stavby. Veřejná zakázka ale byla nakonec zrušena kvůli podezření na společný postup uchazečů. V původní soutěži se cena úprav vyšplhala na 111 milionů korun, při opakovaném výběrovém řízení se ji podařilo snížit.