Pardubickým strážníkům ubylo administrativy, zastanou ji telefony

Pardubice – Informace o špatně zaparkovaných autech, krádežích nebo výtržnostech si začali pardubičtí strážníci předávat pomocí nové aplikace pro chytré telefony. Zjednodušila se jim tak administrativní práce – a zbylo více času na procházení ulic.

Kontrolou starého auta, která hlídkující příslušnice pardubické městské policie označila za „trochu vrak“, strávila dvojice strážníků během několika sekund. Odpadl tak obvyklý postup: vyfotit, zapsat, spojit se vysílačkou s operačním důstojníkem a na dálku hledat v databázích. „Přibližně do dvou sekund má operační k dispozici tuto fotografii,“ podotkl správce informačních systémů pardubické městské policie Petr Kvaš. Rychleji se také do veřejně přístupné databáze dostanou kradené a ztracené věci.

Podle ředitele strážníků Rostislava Hübla znamená zavedení služebních chytrých telefonů s pracovní aplikací, že strážník stráví mnohem více času hlídkováním – téměř vše teď vyřeší přímo na ulici. „Není zpětně zatěžován administrativou,“ upozornil Hübl.

Kromě dobrého sluhy ale může být nová strážnická aplikace zlým pánem pro méně pilné členy městské policie. Telefon pracuje s určováním polohy, může potom ukázat, kudy přesně hlídky procházejí. „Starý systém GPS polohu neuměl,“ poznamenal Petr Kvaš.

Pardubice za chytré telefony pro své strážníky zaplatily čtvrt milionu korun. Od příštího roku chystá městská policie ještě jednu novinku: Vznikne samostatné oddělení pro vyřizování přestupků, které nahradí stávající recepci.

Michal Klokočník o chytrých telefonech městské policie (zdroj: ČT24)