Magistrát Karviné se stěhuje, počítejte s omezením služeb

Ostrava - Úředníci karvinského magistrátu se dnes začali stěhovat do opraveného objektu bývalé banky. Z odlehlých budov se přestěhují všechny agendy a nově tak budou budovy magistrátu blízko sebe. Vedení města si od centralizace slibuje finanční úspory, ale především větší komfort pro občany. Po dobu stěhování ale lidé musí počítat i s dočasným omezením služeb.

„Do této chvíle magistrát pracuje v podstatě na sedmi místech po městě, a to ve dvoukilometrových až tříkilometrových vzdálenostech od centra, což je hodně nepraktické, takže centralizace znamená jednoznačné pozitivum,“ podotkl tajemník Magistrátu města Karviné Roman Nogol. Podle něj bude magistrát, kde pracuje 280 lidí, sídlit nově ve čtyřech budovách. „V nové budově bude 150 úředníků, takže tam bude to jádro. Možná osmdesát procent služeb, které potřebují občané vykomunikovat s úřadem, bude v nové budově,“ vysvětlil Nogol.

Stěhování potrvá tři týdny, lidé musí počítat s omezením služeb

Úředníci se budou stěhovat tři týdny. Nejprve se v následujících dnech přesunou části odboru správního - živnostenský úřad a přestupkové oddělení, sociálního a odboru ekonomického. Po celý týden tak nebude možné vyřizovat například žádosti o umístění do domovů s pečovatelskou službou, opatrovnické záležitosti nebo jakékoli agendy živností nebo přestupků.

Zřejmě nejvíce komplikací lidem způsobí stěhování úředníků na konci měsíce. Od 27. ledna se totiž budou přesouvat takzvané občanské agendy, tedy například matrika, občanské průkazy a pasy nebo agenda vozidel a řidičských průkazů. Všechna přestěhovaná pracoviště by v novém objektu měla začít naplno fungovat od 3. února.

Do nového sídla město investovalo 100 milionů

Novou magistrátní budovu město koupilo asi před pěti lety. Městu ale na potřebnou rekonstrukci chyběly peníze. Opravy začaly až loni na jaře a stály zhruba 40 milionů korun bez DPH. Celková investice do zřízení nové magistrátní budovy včetně odkupu objektu byla zhruba 100 milionů korun. Na stěhování se úřad připravoval zhruba tři měsíce. „Máme za sebou 150 nabalených krabic archivního materiálu, ale těšíme se. Budeme alespoň celý odbor pohromadě, protože teď jsme byli roztroušeni do více budov,“ řekla novinářům Jarmila Vymětalíková z živnostenského oddělení správního odboru.