Vlaky až do centra Horního Slavkova? Pokud bude trať, kraj je objedná

Horní Slavkov (Sokolovsko) – Aby jezdily vlaky až do centra Horního Slavkova, by chtěl Karlovarský kraj. Zavázal se, že pokud Správa železniční dopravní cesty opraví traťový úsek z místní části Kounice, kde dnes trať z Krásného Jezu končí, vlaky na něm objedná. SŽDC loni zprovoznila trať Krásný Jez – Kounice na žádost slavkovského výrobce nákladních vagonů. Karlovarský kraj se potom rozhodl, že bude o víkendech objednávat osobní vlaky.

Po obnovené trati jezdily na okraj Horního Slavkova osobní vlaky loni v létě o víkendech a na letošní rok Karlovarský kraj opět objednal dopravu pouze na soboty a neděle od dubna do září. Krajské vedení uvažuje i o objednání více spojů. „Uvažujeme o rozšíření provozu na delší období a s větší frekvencí vlaků,“ uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD). Aby byly vlaky úspěšné, bylo by lepší, kdyby mohly jezdit až do centra Horního Slavkova. Na rozdíl od mnoha jiných měst má železnice ve Slavkově ideální podmínky, trať vede jen pár desítek metrů od náměstí. Případná oprava trati je ale záležitost Správy železniční dopravní cesty. Ta by nyní mohla o rekonstrukci železnice Kounice – Horní Slavkov začít uvažovat. „Rada Karlovarského kraje vyjádřila takzvaný veřejný zájem, v podstatě závazek, že pokud se trať opraví, budou na ní jezdit vlaky,“ upozornil náměstek hejtmana Petr Navrátil (ČSSD).

Víkendové vlaky do Kounic měly loni u cestujících velký ohlas. Kraj přitom k objednávce osobních vlaků zprvu přistupoval velmi obezřetně, jeho zástupci hovořili o zkušebním provozu, na který by již nemuselo nic navázat. Posléze ale pohled na slavkovské vlaky změnili. Zda se jim skutečně podaří prosadit obnovu dráhy až do slavkovského centra, ale závisí především na penězích, které státní správce kolejí bude mít. Rekonstrukce úseku dlouhého 1,6 kilometru totiž vyjde až dvakrát dráže než oprava šestikilometrové trati z Krásného Jezu do Kounic dokončená loni. Ve Slavkově jsou totiž dva mosty a tunel. Podle náměstka Navrátila chybějí na mnoha místech koleje, které rozkradli zloději kovů.

Přes Horní Slavkov vedla železniční trať od roku 1901, kdy rakouská Státní dráha prodloužila lokálku Nové Sedlo u Lokte – Loket až do Krásného Jezu. Propojila tak chebsko-karlovarskou trať s dráhou Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Slavkovský úsek se ale stal jednou z obětí plošného škrtání regionální železniční dopravy v roce 1997, od té doby jezdily vlaky opět pouze po starším úseku do Lokte. Od loňského roku je trať z Krásného Jezu do Kounic obnovena vzhledem k zájmu zdejšího výrobce nákladních vagonů o její využívání. Letos po ní budou o jarních a letních víkendech jezdit čtyři páry vlaků denně, vesměs jako prodloužení trasy vlaků Rakovník – Krásný Jez.