Na Kačerově zastavuje metro, městské i regionální autobusy, ale k tomu, aby šlo o plnohodnotný dopravní terminál, zde něco chybí – zastávka na železniční trati, která vede přímo pod Michelskou ulicí. Již v dubnu se to ale začne měnit. „Smlouva na stavební práce byla podepsána minulý týden a během několika dní by se na stavbě mohlo začít pracovat,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. V tendru SŽDC zvítězil Metrostav, za svoji práci bude chtít 17 milionů korun.
Kačerovská železniční zastávka by měla umožnit přímý přestup z metra či autobusů, lidé se na ni dostanou prodloužením podchodu pod Michelskou ulicí. Ležet bude na trati mezi Vršovicemi a Krčí. Zprvu na ní budou zastavovat vlaky linek S8 a S80 Praha – Čerčany/Dobříš, které umožní rychle dojet z Kačerova do Modřan, Braníka, Vršovic nebo na hlavní nádraží, kam však jezdí i metro. Kačerovská zastávka již je s poznámkou „od vyhlášení“ uvedena i v jejich jízdním řádu. Na Kačerově by ale brzy mohly začít zastavovat i jiné vlaky. Pražský Ropid má v plánu vytvořit síť nových městských železničních linek, kačerovskou zastávkou by mělo procházet tangenciální spojení Radotín – Běchovice.
V Praze vzniká kromě Kačerova ještě jedna nová železniční zastávka v Podbabě, hotová má být do podzimu. V jejím případě však nepůjde o rozšíření dosavadní sítě, protože na ní vlaky budou zastavovat namísto původního bubenečského nádraží. Na podzim potom má začít stavba nové zastávky Běchovice-střed, která vznikne u centra této městské části asi kilometr od původního nádraží, jež slouží především lidem z běchovické kolonie Nová Dubeč. „Zastávka vzniká jako součást výstavby železničního koridoru Prahy – Česká Třebová, kterou připravuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). V rámci rekonstrukce trati tak vzniknou nejen nástupiště, ale i podchody. Zároveň zůstane zachována původní zastávka,“ uvedl náměstek pražského primátora Jiří Nouza (TOP 09).
Výhledově mají ve městě vzniknout také zastávky Eden a Zahradní Město. Podobně jako v případě Podbaby ale půjde spíše o náhradu dosavadní zastávky ve Strašnicích než o rozšíření sítě. Jejich stavba ale přijde na řadu až při modernizaci IV. tranzitního koridoru mezi Hostivaří a hlavním nádražím.