Kamiony odkloněné ze Spořilovské přenesly hluk o pár domů dál

Praha – Polovinu kamionů, které se léta valí po Spořilovské ulici v Praze, se loni podařilo přesměrovat do ulice 5. května. Trápení obyvatel Spořilova tak ale zdaleka neskončilo, naopak: Ke stížnostem lidí z východní části Spořilova žijícím u Spořilovské přibyly stížnosti z oblasti Spořilovského plácku, kterým se ona odkloněná polovina kamionů přestěhovala pod okna. Město léta slibuje protihluková opatření, na Spořilovské dokonce stojí konstrukce, ale hotovo není nic.

Stížnosti na hluk, které teď na magistrát přicházejí hned ze dvou oblastí Spořilova, by se konečně měly promítnout ve skutečná protihluková opatření. U Spořilovské slíbilo město postavit protihlukovou stěnu, u 5. května nasypat vysoký val. Jenomže u Spořilovské stojí pouze skelet protihlukové stěny a nikdo na jejím dokončení nepracuje. Magistrát slibuje, že do měsíce práci dokončí. „Je to dlouhé sto metrů. Jakmile sloupy, které drží vlastní protihlukovou stěnu, budou zakotveny, bude umístěna celá stěna. Na to bude navazovat etapa 250 metrů,“ slíbil náměstek primátora Jiří Nouza (TOP 09).

V západní části Spořilova zatím není nic, ačkoli magistrát také zdejším lidem slíbil ochranu před hlukem vysokou sedm metrů. Stavba má ale začít až v létě, místním se také nezdá dostatečná plánovaná výška. „Vzhledem k tomu, že tady projíždí asi 200 tisíc aut za den, bychom si představovali val dejme tomu deset, patnáct metrů,“ poukázal Karel Jeschke za sdružení Spořilov.

Kamiony odkloněné ze Spořilovské přenesly hluk o pár domů dál (zdroj: ČT24)

V roce 2010 začal platit zákaz vjezdu pro kamiony na západní část Jižní spojky. Veškerá nákladní doprava mezi Černým Mostem (tj. libereckou a královéhradeckou dálnicí) popř. Průmyslovou ulicí a dálnicemi mířícími z Prahy na jih a západ tak skončila na Spořilovské ulici. Po letech stížností obyvatel okolních domů přišel magistrát s částečným řešením – nechal rekonstruovat nájezdovou rampu z Jižní spojky na ulici 5. května, aby unesla kamiony. Ve směru k dálnici D1 tak začala nákladní vozidla jezdit tudy. Výsledek je ale rozpačitý: Ve Spořilovské zůstaly kamiony jedoucí od dálnice D1 na Jižní spojku, a naopak se zvýšil hluk na 5. května.