Vrstvy záplat u Třeboně: Okreska, nebo dálková státní silnice?

Třeboň (Jindřichohradecko) – Jako na zapadlé silnici třetí třídy to vypadá mezi Veselím nad Lužnicí a Třeboní – silnice je pokrytá vzájemně se překrývajícími záplatami, mezi kterými je plno děr a mezi tím vším kličkují a skákají auta. Není to ale „okreska“, je to státní silnice I/24, která z Třeboně pokračuje dále jako mezinárodní tah do Rakouska. Její opravy postupně probíhají, ale pozvolna a po krátkých úsecích – podle toho, jak státu vycházejí peníze. V jižních Čechách totiž má přednost stavba dálnice D3.

Silnice Veselí n. L. – Třeboň se skrývá pod vrstvami záplat (zdroj: ČT24)

Pro cestu autem z Prahy do Vídně se naskýtají tři trasy: přes Mikulov, kudy by v budoucnu mělo vést dálniční spojení, přes Znojmo, anebo přes Třeboň. Ta poslední varianta má ale háček – od dálnice z Veselí nad Lužnicí do Třeboně se jede po silnici I/24, která může aspirovat na titul nejvíce rozbité státní komunikace v zemi. „Je to katastrofa, s kamionem to háže. Na Slovensku a v Čechách je to tak, i Poláci mají lepší silnice,“ charakterizoval veselsko-třeboňský úsek řidič Marek Loštiak.

Že silničáři o problému vědí, prokazují opravy, které na silnici proběhly. Dotkly se ale jenom krátkých úseků – v poslední době nechalo Ředitelství silnic a dálnic opravit 4,5 kilometru z celkových 24. Letos se má zlepšit stav dalších pěti kilometrů, v plánu je také stavba kruhového objezdu v Třeboni. Opravy mají průběžně pokračovat, ale v jižních Čechách má přednost stavba dálnice, a tak na nejhorší úsek u Veselí nad Lužnicí dojde patrně až za mnoho let. „Poté, co zjistíme, že tam nebudou návozové trasy, anebo až po dokončení dálnice,“ nastínil ředitel jihočeské správy ŘSD Josef Pešl.