Týden přes Veselí nad Lužnicí pojezdou jen autobusy, vlaky mají výluku

Veselí nad Lužnicí (Táborsko) – Po zbytek týdne a poté ještě dva dny nepojede z Českých Budějovic žádný vlak směrem na Tábor ani Jihlavu. Za pražské rychlíky bude jezdit náhradní autobusová doprava až do Tábora, za brněnské (resp. jihlavské) pojedou autobusy do Doňova a poslední dva dny výluky až do Jindřichova Hradce. Správa železniční dopravní cesty bude během výluky pracovat na rekonstrukci nádraží ve Veselí nad Lužnicí.

Video Události v regionech (Praha)
video

Události v regionech (Praha)

Veselí nad Lužnicí patří k nejvýznamnějším železničním křižovatkám v jižních Čechách, procházejí tudy trasy vlaků z Českých Budějovic na Brno i Prahu, projede tudy také každý, kdo míří vlakem do Třeboně nebo Jindřichova Hradce. V rámci modernizace pražsko-budějovické trati však SŽDC veselské nádraží uzavře. „Doprava bude zcela přerušena ve středu 23. dubna v 7:30 a potrvá do úterý 29. dubna do 19:25. Po dobu výluky pojede za všechny vlaky náhradní autobusová doprava, která bude jezdit podle výlukového jízdního řádu,“ uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Náhradní autobusová doprava bude jezdit na několika linkách. Za každý zrušený rychlík pojedou dva autobusy, jeden přímý z Tábora (za pražské rychlíky) či Doňova (za brněnské rychlíky) do Českých Budějovic a druhý se zastávkou ve Veselí nad Lužnicí, popř. Soběslavi. Přímé autobusy pojedou srovnatelně dlouho jako jezdí vlaky, zatímco zastávkové budou mít jízdní dobu zhruba o 20 minut delší. Za regionální vlaky potom pojedou náhradní autobusy pouze z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic. Bez omezení pojedou z Veselí vlaky na Třeboň a České Velenice.

Podle železničářů jde o nejrozsáhlejší výluku v historii, náhradu za vlaky zajistí celkem 47 autobusů. „Budou zde koordinátoři výluk, kteří budou cestujícím k dispozici,“ uvedl koordinátor výluky Miroslav Zedník.

Veselí nad Lužnicí leží na trase IV. tranzitního železničního koridoru, který vede z Děčína přes Prahu do Českých Budějovic a dále do Rakouska. Jeho část mezi Prahou a Českými Budějovicemi se pozvolna mění ze stárnoucí jednokolejky na rychlou dvoukolejnou trať. Veselské nádraží by mělo mít po modernizaci vysoká ostrovní nástupiště přístupná podchodem, během rekonstrukce mají také padnout některé objekty.