Paseka, nebo křižovatka? Pro neposekanou trávu řidiči nic nevidí

Hradec Králové – Řidiči z Královéhradeckého kraje poukazují na rozšířenou závadu, která významně snižuje bezpečnost na silnicích: Silničáři nechali u krajských komunikací vyrůst trávu tak vysoko, že zakrývá auta přijíždějící ke křižovatkám i některé dopravní značky. Silničáři zodpovědnost za nebezpečí odmítají, tvrdí, že mají málo sekaček i peněz.

Obyvatelé obcí na Královéhradecku si stěžují na vysokou trávu u silnic (zdroj: ČT24)

Že je na silnicích druhé a třetí třídy jen málokdy vodorovné dopravní značení i na to, že často bývají rozbité, si již řidiči zvykli. To, že kvůli trávě, již by přitom měli silničáři alespoň bezprostředně u silnice posekat, nevidí, co je čeká na nejbližší křižovatce, jim však vadí. Problém je to především v Královéhradeckém kraji, v sousedních regionech přitom posečeno je. Starostové, kterým si řidiči na nebezpečí číhající na zarostlých silnicích stěžují, se obrátili na krajskou správu silnic, ta je však odbyla – na zvýšení bezpečnosti musí všichni trpělivě počkat. „Bylo mi řečeno, že jsme v plánu údržby, ale že na celou oblast mají k dispozici dva traktory se sekačkou,“ tlumočil starosta obce Syrovátka Jaroslav Žalský. Místarostka sousedních Dobřenic Otilie Chlapková však poukázala, že může mít zpoždění údržby i tragické následky: „To se čeká, až někde někoho porazí auto?“

Posekaná tráva u silnice končí na pomezí Pardubického a Královéhradeckého kraje
Zdroj: ČT24

Krajští silničáři tvrdí, že trávu u silnic sekají minimálně dvakrát za rok a utratí za to 23 milionů korun. Na pomezí Královéhradeckého a Pardubického kraje to však vidět není. Přesně tam, kde stojí značka oznamující začátek Královéhradeckého kraje, přestávají řidiči kvůli neposečené trávě vidět. „Údržba je v očích starostů nedostatečná, nicméně přiměřená výdajům vlastníka,“ uvedl náměstek SÚS Královéhradeckého kraje Přemysl Noháček. Dodal, že domněle lepší údržba v sousedním regionu je spíše důsledkem jiné organizace. „Mají jinak nastavené okruhy,“ uvedl náměstek. Jaroslav Žalský však myslí, že je údržba na Pardubicku zkrátka lepší.

Královéhradečtí silničáři slibují, že problémy s vysokou travou u silnic již nepotrvají dlouho. Předpokládají, že první letošní seč dokončí během června.