Silnice mezi Ostravou a Opavou: Dělníci spojili unikátní most

Mokré Lazce - Šance na lepší cestu mezi Ostravou a Opavou se trochu přiblížila. Dělníci dnes po měsících postupného zasouvání propojili největší most důležité silnice 1/11 u Mokrých Lazců. Nová komunikace má už od poloviny příštího roku zrychlit dopravu mezi městy o více než polovinu. Kvůli sporům o pozemek se ale nestihne úsek takzvané Prodloužené Rudné, který by odvedl řidiče a kamiony z centra Ostravy-Poruby.

Části konstrukce mostu z ostravské a opavské strany spojili dělníci pomocí hydraulického lisu. Byl to podstatný okamžik stavby. Most nasouvali na pilíře šestnáct měsíců, poslední kousek zvládl lis za deset minut. Vše klaplo přesně podle plánu. „Uděláme ještě závěrečný svár a pak nastoupí firma, která udělá betonovou mostovku,“ uvedla Gabriela Šoukalová, technická ředitelka společnosti Firesta, která mostní konstrukci staví.

Na nové silnici bude 14 mostů

Most, který se klene nad údolím potoka Kremlice, je jedním ze čtrnácti na této silnici. Dlouhý je více než půl kilometru, nejvyšší pilíř měří téměř 60 metrů. Most jde mírně do zatáčky, proto musela firma konstrukci vysouvat z obou stran najednou. „Vzhledem k výšce mostu jsme museli zvolit právě tuto technologii,“ vysvětlovala Šoukalová.

Celý úsek budované komunikace mezi Ostravou a Opavou z Mokrých Lazců k Novým Sedlicím by se měl řidičům otevřít přesně za rok. Hotovo už mělo být v roce 2009. Stavbu ale zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta. Stát práce obnovil až v roce 2012. „Když stát řekne, že jsou peníze, stavíme,“ konstatovala vedoucí projektového týmu silnice 1/11 Romana Šimáčková z ostravské pobočky Ředitelství silnic a dálnic. Peněz zřejmě bude dost i příští rok. Státní fond dopravní infrastruktury plánuje investice za více než 100 miliard korun. Ani peníze však neurychlí stavbou důležitého ostravského úseku, který by lepší spojení mezi Ostravou a Opavou završil - Prodlouženou Rudnou. Soudy aktuálně řeší spor o pozemek, kvůli kterému se nemůže začít stavět.