Začala stavba tramvajové tratě z Barrandova do Holyně

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil stavbu prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Holyně, která je první částí plánovaných kolejí do Slivence. Úsek bude měřit zhruba jeden kilometr a budou na něm dvě zastávky. Dostavěn by měl být za deset měsíců. Náklady jsou zhruba 170 milionů korun, oznámil primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a ředitel DPP Petr Witowski. Po dokončení první části vybuduje podnik koleje do Slivence. Podnik nyní chystá také prodloužení tratě z Modřan na Libuš a zahájena byla stavba smyčky na Zahradním Městě.

Pohled na parkoviště P+R ve Švehlově ulici
Zdroj: ČTK Autor: Michal Kamaryt

„Taková událost se v Praze stává jednou za dvacet let a já doufám, že touto stavbou to prolomíme. Naposledy se v Praze zahajovala stavba plnohodnotné trati v roce 2001 z Hlubočep na Barrandov,“ řekl Scheinherr.

Dvoukolejná trať z barrandovské smyčky do Holyně bude mít dvě zastávky, první budou Kaskády podle stejnojmenného developerského projektu. Následovat bude Holyně, kde bude trať provizorně ukončena úvratí. Prodloužena do Holyně bude linka číslo 5. DPP v rámci oprav trati od Smíchovského nádraží na Barrandov vybudoval napojení nové trati u Barrandovské smyčky.

Stavební povolení má podnik již více než sedm let, avšak stavbu komplikovaly majetkoprávní spory. „Je to stejné jako u každé stavby v naší zemi, tedy složitost správních řízení, povolovacích procesů. Délka procesů je podobná jak v Ghaně. Plus se k tomu přidaly majetkoprávní problémy,“ řekl Scheinherr.

Z Holyně v budoucnu tramvaje zamíří do konečné zastávky Slivenec. „U této části nám zbývá dořešit některé majetkoprávní věci, ale doufáme, že budeme moci na první etapu plynule navázat,“ řekl Witowski. Stavba z Barrandova do Holyně by měla být dokončena do deseti měsíců. Přesný termín, kdy budou tramvaje jezdit až do Slivence, není zatím stanoven.

Další stavby

V dubnu 2021 začala také stavba nové tramvajové smyčky na Zahradním Městě, cestující tu budou mít možnost přestoupit z tramvají či autobusů na vlak. Stavba by měla být dokončena v září letošního roku a náklady jsou asi 98 milionů korun.

Novou smyčku DPP plánuje také u stanice Depo Hostivař, kde cestující budou moci vystoupit z tramvají přímo u výstupu z metra.

DPP společně s magistrátem chystá ještě prodloužení tratě z Modřan na Libuš, jejíž stavba by mohla začít letos. Nyní je vypsána soutěž na projektanta. „V pokročilejší fázi je také stavba prodloužení tratě na Dědinu a z Vinohradské na Václavské náměstí,“ dodal Witowski.

Plánované nové tramvajové tratě v Praze
Zdroj: dpp.cz