Ani matka komerce, Amerika na to nestačí. Prostá neinvenčí NHL se prostě může učit. Navíc u nás nehrají třeba Laviny proti Predátorům, Jezdci proti Mocným kačerům. U nás hrají Hamíci, Mountfield nebo nevyslovitelný Lassesberger. Už vidím diváky, jak skandují tato jména při zápase. Tak mi napadá - na co si to hrajeme? Je snad zpravodajství součástí komerčních reklamních smluv mezi mužstvy a jejich sponzory? Jsme snad povinni tato nesmyslná sousloví používat? Máme z toho něco? Mají z toho něco diváci?
Ale předpokládám, že na všechny tyto otázky je jediná odpověď - ano. Jinak by k tomu nemohlo docházet. Stejně jako k defilujícícm logům firem při rozhovorech před tabulemi s jejich jmény, na lyžích, na všech okolních transparentech. A to přitom sportu se evidentně daří. Co pak taková kultura? A tak navrhuju, zaveďme podobné principy i tam. Takto by třeba mohla vypadat zpráva o nové operní premiéře na naší první scéně:
Komerční banka Národní Škoda divadlo uvádí Autocont premiéru nové Synot opery ČSA Prodané OP Prostějov nevěsty. Amati Kraslice Orchestr Komerční banka Národního Škoda divadla řídí British Airlines (diriguje v Londýně a někdo ho dopravit musí) Jiří Bělohlávek. V hlavních rolích uslyšíte Audi (z Německa může autem) Dagmar Pecková, Dopravní podniky hl. m. Prahy (bydlí tady) Eva Urbanová a AAA taxi Praha Ivan Kusnjer. Režijně představení Synot opery ČSA Prodané OP Prostějov nevěsty v Komerční banka Národním Škoda divadle připravil Saab režisér Volvo David Radok (žije, jak jste pochopili, ve Švédsku).
Nové nastudování samo by pak mohlo být také originální - na zadní oponě scény loga sponzorů, další pak na kostýmech účinkujících. Tím se všechna nová nastudování žádoucím způsobem posunou k současnému vzhledu a přiblíží se k divákům. Ti se pak ještě naučí povzbuzování a křikem i pískotem budou provázet povedené či horší chvilky.
A jako bonbónek navrhuju zavrhnout Hynaise a logo hlavního sponzora nechat některému současnému výtvarníkovi vymalovat pěkně na oponu hlavní.
Co říkáte? Myslím, že ostatní kulturní scény se rády přidají.