Komerční banka Národní Škoda divadlo uvádí

Sportovní zpravodajství v televizi pomalu přestává být srozumitelné. A připomíná teleshopping nebo reklamní předěly. Bizarnost vyvrcholila názvem Česká spořitelna extraliga outú playoff nebo jak se vyřazovací závěrečná část hokejové ligy teď jmenuje.

Ani matka komerce, Amerika na to nestačí. Prostá neinvenčí NHL se prostě může učit. Navíc u nás nehrají třeba Laviny proti Predátorům, Jezdci proti Mocným kačerům. U nás hrají Hamíci, Mountfield nebo nevyslovitelný Lassesberger. Už vidím diváky, jak skandují tato jména při zápase. Tak mi napadá - na co si to hrajeme? Je snad zpravodajství součástí komerčních reklamních smluv mezi mužstvy a jejich sponzory? Jsme snad povinni tato nesmyslná sousloví používat? Máme z toho něco? Mají z toho něco diváci?

Ale předpokládám, že na všechny tyto otázky je jediná odpověď - ano. Jinak by k tomu nemohlo docházet. Stejně jako k defilujícícm logům firem při rozhovorech před tabulemi s jejich jmény, na lyžích, na všech okolních transparentech. A to přitom sportu se evidentně daří. Co pak taková kultura? A tak navrhuju, zaveďme podobné principy i tam. Takto by třeba mohla vypadat zpráva o nové operní premiéře na naší první scéně:

Komerční banka Národní Škoda divadlo uvádí Autocont premiéru nové Synot opery ČSA Prodané OP Prostějov nevěsty. Amati Kraslice Orchestr Komerční banka Národního Škoda divadla řídí British Airlines (diriguje v Londýně a někdo ho dopravit musí) Jiří Bělohlávek. V hlavních rolích uslyšíte Audi (z Německa může autem) Dagmar Pecková, Dopravní podniky hl. m. Prahy (bydlí tady) Eva Urbanová a AAA taxi Praha Ivan Kusnjer. Režijně představení Synot opery ČSA Prodané OP Prostějov nevěsty v Komerční banka Národním Škoda divadle připravil Saab režisér Volvo David Radok (žije, jak jste pochopili, ve Švédsku).

Nové nastudování samo by pak mohlo být také originální - na zadní oponě scény loga sponzorů, další pak na kostýmech účinkujících. Tím se všechna nová nastudování žádoucím způsobem posunou k současnému vzhledu a přiblíží se k divákům. Ti se pak ještě naučí povzbuzování a křikem i pískotem budou provázet povedené či horší chvilky.

A jako bonbónek navrhuju zavrhnout Hynaise a logo hlavního sponzora nechat některému současnému výtvarníkovi vymalovat pěkně na oponu hlavní.

Co říkáte? Myslím, že ostatní kulturní scény se rády přidají.