Proč (ne)fandím nároďáku

Kdybych se měl pouze na základě propagační kampaně fanklubu fotbalové reprezentace rozmýšlet, komu na nadcházejícím mistrovství Evropy fandit, český výběr by to zřejmě nebyl. Video s „oslavováním“ Radka Druláka stejně nic nepředčí, a kdyby přeci jen, musel by se do Euro-osvěty zapojit Dalibor Janda, aby se poměry jaksi vyrovnaly.

Internetový spot Fandím nároďáku chce soutěží podpořit zájem o Euro a vepsat tak fanklub více do obecného povědomí. Ostatně vystupují v něm režisér Jakub Kohák a herec Ondřej Vetchý, oba aktuálně velice populární hvězdy filmu Okresní přebor.

Ponechám-li stranou, že je totálně překohákováno (bojím se, že na mě ten chlap za chvíli vykoukne i z ledničky), video automaticky předpokládá znalost filmu, protože Vetchý je jednou oslovován jako Ondra, podruhé zase jako Jiřina. Nemůžu se zbavit dojmu, že větší křeč jsem viděl naposledy, když se před kamerou pitvořil Jiří Mádl s Marthou Issovou.

Chápu, že Fotbalová asociace asi dohání, co zaspala. Ale nabarvený web a vlak, slogan Vy fandíte, my vítězíme a pár televizních diskusí s klasicky nadmíru spokojeným Michalem Bílkem a ještě spokojenějším Vladimírem Šmicerem tak nějak nedotáhne deficit, který tu pár dní před startem Eura je. Ten šampionát je za hranicemi a reklamně spíš zatím připomíná nedávné MS v hokeji než ojedinělý fotbalový svátek. Fajnšmejkři tedy ještě mohou pít coca-colu z Ládi Vízka.

Jasně, na propagaci asi není zrovna moc peněz (srovnejte), i když takový Miroslav Platil (nedávno opustil křeslo generálního ředitele pražské Slavie) už je prý zpátky na FAČR, kde kontroluje finanční toky. Nicméně se podívejte třeba na příspěvek od Carlsbergu. Věřím tomu, že by něco podobného klidně vzniklo i u nás za čtvrtinu. Ale to by se nesmělo odbýt za dvě hodiny na dvě klapky. Mohla to být úplně jiná zábava. Bez floskulí.