Návodů, jak si získat čtenářovu pozornost, je spousta. Úspěšné bývají články, které útočí na zvědavost. Zárukou pak bývají známá jména, superlativy, oblíbená jsou ale taky čísla - sloupky, které začínají slovy „10 důvodů proč…“, mívají tisíce shlédnutí.
Právě těmto typům článků se ale stává, že se na ně čtenář podívá, následně zjistí, že jejich obsah není tak zajímavý, a do několika vteřin je zavře. Facebook ale umí sledovat, jak dlouho má uživatel článek otevřený. Stejně tak ví i to, jak dlouho si prohlíží profily svých přátel. Díky tomu totiž upravuje obsah jeho Newsfeedu.
Pokud bude mít uživatel sloupek na obrazovce otevřený jen několik vteřin, bude mu jasné, že byl titulek zavádějící, a sníží se jeho šance, že se znovu objeví vysoko na hlavní stránce.
Další zajímavosti ze světa médií přinesl nedělní Newsroom ČT24:
