The Times končí se záplavou zpráv. Digitální verzi osvěží jen třikrát denně

Britský deník The Times jako první významný list ukončí průběžnou aktualizaci své internetové verze a bude její obsah obměňovat pouze třikrát denně. Oznámilo to vydavatelství News Corporation mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Za ojedinělým rozhodnutím je podle firmy snaha o zpřehlednění obsahu pro čtenáře.

Rozhodnutí jde proti trendu posledních let, kdy se deníky snaží přinášet ve své digitální podobě aktuální informace co nejrychleji. The Times to ve všedních dnech budou dělat pouze třikrát: v devět ráno, v poledne a v pět odpoledne. Sobotní The Times a nedělní vydání The Sunday Times pak bude aktualizováno jen dvakrát: v poledne a v šest večer.

„Lidé si stále více stěžují na příliš velké množství zpráv. Chtějí filtr,“ zdůvodnil v internetovém vydání listu Financial Times šéf digitální sekce Murdochových seriózních deníků Alan Hunter.

The Times i jejich nedělní podoba The Sunday Times poskytují čtenářům digitální obsah za poplatek. Vydavatelství si prý nechalo udělat průzkum, z něhož plyne, že většina čtenářů na The Times oceňuje spíše přesnost zpravodajských materiálů a originalitu analýz a komentářů, než co nejrychlejší zveřejňování zpráv.

Nová podoba bude podle vedení listu pro čtenáře přehlednější, neboť prý de facto půjde o tři vydání, která digitální verzi přiblíží klasické papírové podobě.

Papírová verze The Times posílila

O chystaných změnách digitální platformy The Times se podle britských médií hovořilo již delší dobu, naznačovaný přechod k systému několika vydání ale vyvolává souhlasné i skeptické reakce. Větší část expertů se nicméně shoduje, že tři elektronická vydání denně čtenáře naučí chodit na stránky listu pouze v určitý čas, zatímco po aktuálních informacích budou pátrat v bezplatně dostupných zdrojích jako je BBC či sociální sítě. Výhodou může pro firmu být potenciální zvýšení zájmu inzerentů, kteří hledají stránky, jež v určitý čas navštěvuje široké publikum.

Placené digitální vydání The Times ztratilo během roku do konce loňského června meziročně šest procent abonentů, předplatilo si je 147 tisíc čtenářů. Prodej papírové verze listu naproti tomu o procento vzrostl a dostal se na 394 tisíc výtisků.

Více novinek ze světa médií přinesl pořad Newsroom ČT24:

Newsroom ČT24 (zdroj: ČT24)