Soukromý prodej zbraní na Facebooku končí

Na Facebooku a Instagramu od nynějška platí zákaz domlouvat si mezi sebou soukromý prodej zbraní. Zákaz je reakcí na sílící obavy, že mnozí lidé zneužívají sociální sítě k tomu, aby se vyhnuli prověrkám, které musejí v řadě zemí absolvovat při nákupu zbraně v běžných prodejnách.

Rozhodnutí Facebooku přichází ve chvíli, kdy v americké společnosti opět rezonuje téma ohledně zpřísnění dostupnosti střelných zbraní. Aby zabránily využívání svých platforem k obchodu se zbraněmi, vyzval firmy provozující sociální sítě nedávno také americký prezident Barack Obama.

Zbraně se nyní dostaly na seznam položek, s nimiž lidé nesmějí na Facebooku soukromě obchodovat. Tento seznam společnost zavedla již v březnu 2014 a jsou na něm rovněž například léčiva a nelegální drogy včetně marihuany.

Prodej ne, reklama ano

Facebook už dříve zakázal soukromým prodejcům zbraní, aby své zboží prodávali pomocí reklamy hlásající, že nejsou potřeba žádné prověrky. Uživatelé sítě, kteří vlastní licenci k prodeji střelných zbraní, budou ale nadále moci reklamu na své zboží na Facebooku zveřejňovat. Podmínkou však bude, že samotnou obchodní transakci uzavřou strany mimo sociální síť.

Během posledních dvou let začalo stále více lidí užívat Facebook, aby objevovali výrobky a kupovali a prodávali si navzájem různé věci.
Monika Bickertová
šéfka Facebooku pro správu zásad

Facebook je celosvětově nejoblíbenější sociální sítí. Firma tvrdí, že na konci loňského roku měla 1,59 miliardy aktivních uživatelů.

Vydáno pod