Rozhlas se o svou budoucnost bát nemusí

Praha - Díky moderním technologiím si už dnes může založit rádio téměř každý. Stačí mu k tomu velmi jednoduchý server a program, který je v podstatě zdarma. První české rádio, které začalo vysílat 18. května 1923, přitom vznikalo v zapůjčeném stanu v pražských Kbelích. Vážná konkurence přišla rozhlasu v padesátých letech se vznikem televize. Nyní na jeho pozice útočí digitální média. Přesto se o svoji budoucnost podle odborníků bát nemusí.

Média se dnes prolínají stále víc. Rozhlasové stanice mají svá vysílání na internetu, zpravodajské portály doplňují videa či zvukové záznamy a podtrhují tak současný interaktivní trend. Obsah sdělení se stává prvotní záležitostí. To, jakým způsobem se dostane dále k divákům, už záleží jen na tom, jaké médium si sami zvolí.

Umístění rádia na internetu například umožňuje posluchačům vybírat si, co chtějí slyšet. „Řada lidí si stahuje záznamy odvysílaných pořadů a vytváří si tak vlastní vysílací proud,“ uvedl konzultant A. T. Kearney Jiří Donát. O budoucnost rádia se proto nebojí. Starší generace sice stále dává přednost klasickému rádiu, ale trendy se pomalu mění. Počítače se přizpůsobují tomu, aby byly snadno použitelné a mohl je ovládat každý bez rozdílu věku.

Rádio si dnes může založit téměř každý. Zahlcení trhu nekvalitní produkcí ale podle zástupce ředitele ČRo Online Jiřího Maliny nenastane. „Posluchači si vždy vyberou. Rádia s méně kvalitním obsahem většinou zaniknou nebo je nahradí jiná,“ dodal. Postavení velkých stanic tak menší rádia podle něj neohrozí. „Nejlepší médium je takové, které dokáže využít zpětnou vazbu od svých posluchačů,“ dodal Donát.

Vydáno pod