Šéf Primy: Sledovanost zpráv podpoříme kampaní

Praha - Prima hodlá formou vysvětlovací kampaně i dalšími aktivitami podpořit sledovanost své hlavní zpravodajské relace Zprávy TV Prima. Uvedl to dnes nový generální ředitel této komerční stanice Marek Singer. Za svůj hlavní cíl si klade změnit Primu ve třech věcech - aby byla více vidět, byla více stabilní a našla co nejvíce kvalitní tým lidí.

Prima přesunula své hlavní zprávy od počátku února na 19:30, tedy na stejný čas jako Nova. Z počátečních 1,4 milionu ale sledovanost během několika týdnů klesla až ke hranici půl milionu lidí, tedy méně, než měly zprávy před přesunem. S tím televize spokojená podle svého šéfa není.

Prima si nechala udělat průzkum mezi diváky, z něhož podle Singera ale vyplývá, že lidé novou podobu oceňují. „Pozitivní výsledek je, že zprávy Primy vidí jednoznačně jako lepší než ty předtím, jako kvalitnější, zajímavější, modernější. To je pro nás dobrá zpráva, že jsme udělali dobrou práci,“ uvedl Singer.

Jsou tedy zřejmě dvě důvody, proč se lidé na zprávy Primy nedívají. Ačkoli kampaň byla postavena na sloganu „uvidíte více“, nebylo lidem přesně řečeno, co navíc uvidí a lidé tak za sloganem hledali ledasco. „Zprávy byly určitým způsobem vymyšleny, jak mají fungovat, v čem mají být jiné. Ale ta odlišnost nebyla lidem vysvětlena,“ míní Singer. Druhý faktor je pak čas vysílání.

První den vysílání podle něj ukázal, že prostor pro nárůst diváků u zpráv od půl osmé je. I když část se podívala jen ze zvědavosti, část se podle Singera podívala proto, že hledá alternativu. Nyní tedy hodlá Prima sledovanost podpořit. „Je to kampaň a spousta exekutivních věcí,“ podotkl ředitel.

Sám jako šéf Primy hodlá změnit televizi ve třech věcech. „Měla by být více vidět, protože jsme byli trošku pasivní v tom říkat lidem, co děláme, proč to děláme, jak to děláme, co chceme,“ poznamenal. Druhou věcí je zajistit více stabilitu ve firmě, třetí pak najít na českém trhu kvalitní lidi. Nyní se ke konečnému rozhodnutí blíží výběr programového ředitele, ve hře jsou podle Singera tři vážní kandidáti; jejich jména ale neuvedl.

Nový ředitel ani nehodlá omezovat vlastní výrobu pořadů v Primě. „V plánech rozhodně není útlum (vlastní výroby), už proto, že v plánech není ani další útlum sledovanosti. To jsou spojené nádoby, pokud chceme zaujmout lidi, musíme nabídnout nějaké zajímavé novinky,“ uvedl.

V některých médiích se dříve objevily úvahy o tom, že Prima zruší svou ságu Velmi křehké vztahy, která je pravidelně nejsledovanějším pořadem Primy. Takzvaná „vékávéčka“ nahradila předchozí seriál Rodinná pouta, která Prima vysílala od jara 2005.

„VKV jsou velice stabilní součást programového schématu. Určitě se bavíme s autory, s produkcí o tom, jak je posunout. Chceme je posunout dříve, než se začnou okoukávat. Určitě je nechceme rušit,“ poznamenal.

Takzvaných vztahových seriálů je ale podle něj na trhu již docela hodně, a tak televize obecně musí hledat další nové formy. „Jestli už to má nejlepší léta za sebou nebo ne, těžko říct, zatím to vypadá, že jsme v nejlepších letech. Ale že by to nějak dramaticky ještě mělo růst, o tom dost pochybuji,“ míní.