Oceněný grafik Lukáš Veverka si při práci nejvíce cení kolegiality

Praha - Designér, grafik studia Černá&Fialová, člen týmu Paskal, spoluzakladatel jihlavské Galerie Půda, redaktor Desing portálu nebo stážista holandského grafického studia Lukáš Veverka včera přiletěl z Barcelony, kde převzal prestižní cenu Promax za objev roku. Raket Awards se uděluje výtvarníkům a designérům, kteří působí v grafice méně než 18 měsíců. Celkem ve 47 kategoriích bylo přihlášeno 2500 projektů.

„Největší zkušenost pro mě byla stáž v holandském studiu. Práce i systém práce v týmu a podmínky, které holandský tým nabízí, jsou úplně odlišné od toho, na co jsme v Česku zvyklí. A to, že jsou podmínky lepší, je na práci vidět,“ popsal svou zahraniční zkušenost.

Veverka mimo jiné spolupracuje na designu s Českou televizí. Nejprestižnějším projektem v televizi jsou pro něj aktivity spojené s designem kanálu ČT4 SPORT. „Na začátku každého projektu je zadání, které přichází od tvůrce pořadu nebo od vedení vizuální prezentace. Je osloveno více lidí z týmu, každý uděláme vlastní návrh. S týmem se pak sejdeme, společně vybereme nejlepší koncept, který má předpoklady k realizaci. Koncept musí schválit autor pořadu. Pak se řeší technické aspekty, jak by měla finální verze vypadat. Celý projekt se z našeho kreativního týmu předává do výrobní části. Nejdůležitější je, aby tyto dva týmy spolu fungovaly v přátelském vztahu a kolegialitě, což se bohužel moc často nestává. Ale i ve špatných podmínkách se daří vytvořit dobré dílo,“ seznámil diváky Dobrého rána s procesem vzniku televizní grafiky.

Ředitel Ústavu reklamní fotografie a grafického designu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně Václav Ondroušek se o Veverkovi vyjádřil, že drží krok s boomem motion graphic, který k nám ve stále větší míře přinášejí nastupující digitální televize. „Je to jedna z disciplín designu. Ondroušek upozornil na to, že ač jako student grafického designu, vybral jsem si televizní grafiku studentské fakultní televize,“ komentoval oceněný grafik.

Veverka také uspěl na karlovarském filmovém festivalu Fresh Film Fest. „Filmy si točím sám pro sebe, moc lidí mým filmům nerozumí. Když se snažím něco předat, většina diváků to nepochopí. Ještě jsem si nevybral, jestli to mám prezentovat jako umělecký záměr nebo mám přiznat, že neumím vyprávět složitější příběhy. O své budoucnosti ve filmu zatím neuvažuji,“ uzavřel Veverka.