Téměř půl miliardy za nezávislou tv stanici Sundance

New York - Rainbow Media, kabelová síť americké společnosti Cablevision Systems ve středu oznámila, že za 496 milionů dolarů kupuje Sundance Channel Roberta Redforda. Portfolio svých programů tak rozšíří o stanici s originálním programem včetně velkého množství nezávislých dokumentů. Posledním podobným nezávislým podnikem, který skončil v rukou velké televizní společnosti (NBC), byl v loňském roce Oxygen.

Televizní kanál Sundance, který na svých obrazovkách ve Spojených státech ladí 30 milionů předplatitelů, byl dosud společným podnikem herce a producenta Roberta Redforda (6% podíl) a dvou velkých televizních sítí NBC (57% podíl ) a CBS (37% podíl).

Redford bude pro Sundance Channel pracovat i nadále. O prodeji se uvažovalo už v dubnu 2007, ale televizní společnosti se navzájem nechtěly vyplatit. Na řadu přišli další investoři.

Informace o prodeji kanálu nastolily otázku, zda si Sundance, který vysílá především nezávislé a umělecké filmy, zachová svůj typický charakter, který Redford budoval už od roku 1996. Diváci nechtějí přijít o dokumenty, originální seriály nebo rozhovory s uměleckými osobnostmi. Zástupci Cablevision se tyto obavy snaží uklidnit s tím, že Sundance se svým bohatým fondem , který ze sedmdesáti procent tvoří filmy, přesně zapadá do strategie televizní sítě Rainbow.

Většinu z téměř půl miliardy dolarů společnost Cablevision uhradí pomocí nezdaněného převodu 12, 7 milionů akcií General Electric v hodnotě 414 milionů dolarů, které získala v roce 2002 při prodeji kabelového kanálu Bravo síti NBC (GE je jejím vlastníkem). Podle analytiků se tento obchod Cablevision vyplatí.

Minulý týden vykročila firma vstříc dalšímu mnohamilionovému obchodu - za newyorský bulvární list Newsday, o který už usilovalo také mediální impérium News Corporation miliardáře Ruperta Murdocha, nabízí 650 milionů dolarů.