McCainova kampaň přirovnává Obamu k Britney Spearsové

Washington - Republikánský kandidát na prezidenta John McCain spustil tento týden novou televizní kampaň, ve které srovnává demokratického soupeře Baracka Obamu s ikonami showbyznysu Britney Spearsovou a Paris Hiltonovou. Obama se podle svého rivala sice těší postavení světové celebrity, ale vystupuje až příliš sebevědomě a nehodí se do role hlavy státu.

V reklamě je demokratický kandidát vyobrazen jako hvězdná osobnost, která se vystavuje na odiv celému světu, ale zájmy americké veřejnosti ignoruje. „Je největší celebritou na světě,“ řekl o Obamovi McCainův hlavní poradce Steve Schmidt. „Klademe však americkému lidu otázku, zda věří, že je skutečně připraven tento národ vést. My si myslíme, že není. Chtějí tedy Američané za prezidenta největší světovou celebritu, anebo amerického hrdinu?“

Záběry použité v reklamě jsou sestříhány ze snímků Britney Spearsové a Paris Hiltonové společně s davy lidí, poslouchajících Obamův projev v Berlíně. Éterem do toho zaznívají tvrzení, že demokraté chystají například zvyšování daní nebo rozšíření dovozu ropy.

Agentura AP uvedla, že jde o jeden z mnoha McCainových útoků na Obamovy politické schopnosti. Zároveň je ale pro republikánskou kampaň rizikem přiznat Obamovu popularitu ve světě a vylíčit ji jako slabinu. Někdy až opovržlivá McCainova ofenziva může vyvolat otázky, proč se arizonský senátor raději více nevěnuje propagaci svých vlastních návrhů, například ve věcech týkajících se Iráku nebo americké ekonomiky.

„On o mně nedokáže říct nic pozitivního, že?“ reagoval Obama na McCainovu kampaň. „Zeptejte se Johna McCaina, zda je vůbec pro něco, nebo je jen proti všemu.“ Přirovnání k Spearsové a Hiltonové je podle illinoiského senátora jasným důkazem toho, jak se ho republikáni snaží pošpinit.

McCainův tým v minulých dnech také nařkl Obamu, že v Německu odmítl navštívit zraněné americké vojáky, neboť s sebou nemohl vzít novináře a fotografy. Deník The Washington Post ale tato tvrzení odmítl jako nepodložená.

„Média po celé zemi informují o stálém proudu falešných a negativních útoků z McCainova tábora, on se ale přesto pouští do dalších,“ řekl k reklamě Obamův mluvčí Tommy Vietor. „Anebo bychom si mohli říct - oops, udělal to znovu,“ dodal s narážkou na hit Britney Spearsové Oops, I did it again.

Vydáno pod