Pekingská olympiáda přinesla NBC nejvíce diváků v historii

New York – Americká televizní stanice NBC zaznamenala dosud nejvyšší zájem diváků o vysílání z olympijských her v Pekingu. Sportovní svátek zajímal průměrně 28,1 milionu Američanů denně. V součtu s kabelovým a internetovým vysíláním překonal zájem o dění v Pekingu i domácí hry v Atlantě v roce 1996.

Divácký zájem podle očekávání kulminoval při plaveckých závodech s účastí Michaela Phelpse. Například polohovou štafetu na 4x100 metrů, v níž získal své rekordní osmé zlato, sledovalo v jeden moment 31,1 milionu Američanů. Pro stanici NBC to byla rekordní sledovanost. Stanici pomohla i vstřícnost organizátorů olympiády. Ti se přizpůsobili americkému prime-time a kvůli časovému posunu se plavecká finále konala netradičně dopoledne místního času.

Za exkluzivní práva pro americký trh zaplatila NBC zhruba 14,34 miliardy korun, přesto si její šéfové mohou mnout ruce. Příjmy díky vysokému zájmu diváků přesáhly 17,5 miliardy korun. Cena půlminutového spotu v hlavním vysílacím čase stála v přepočtu 12 milionů korun.