Potvrdí razie kartel mediálních agentur?

Brno - Útvar pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podezřívá mediální agentury Médea, Media View a OMD Czech z kartelu při prodeji reklamního prostoru v médiích. Dnes v jejich sídlech provedl neohlášenou kontrolní akci, aby získal důkazy o údajném nezákonném jednání. Informoval o tom místopředseda úřadu Robert Neruda. Společnost Médea v reakci uvedla, že je přesvědčena, že se žádného nezákonného jednání nedopustila. OMD Czech prohlásila, že kartelovou dohodu neuzavřela.

OMD Czech s ročními tržbami kolem tří miliard korun je jedničkou na českém reklamním trhu. Také Médea, kterou stejně jako agenturu Media View vlastní bývalý náměstek ministryně školství Dany Kuchtové Jaromír Soukup, patří k předním hráčům. Obě firmy pracují pro stovky klientů.

ÚOHS se už několik měsíců zabývá podezřením, že se na ně domlouvaly. „Byla mezi nimi uzavřena dohoda o spolupráci, která by zřejmě mezi konkurenty uzavřena být neměla,“ uvedl Neruda. Konkrétnější zatím být nechtěl. Pravděpodobnými možnostmi kartelu je například to, že se firmy domlouvaly na cenách nebo si navzájem přenechávaly zakázky.

Médea podle svého sdělení s antimonopolním úřadem, který provádí „standardní jednodenní šetření“, spolupracuje a požadované informace mu předává. Zájmy klientů a kvalitu služeb šetření ÚOHS neovlivní, uvedla firma. OMD Czech doufá v rychlé vyjasnění situace, antimonopolnímu úřadu prý při šetření poskytla maximální součinnost. Podle zástupce firmy Petra Bažanta firma podléhá přísným etickým a finančním standardům, protože je součástí nadnárodní finanční skupiny Omnicom Group, a kartel je proto vyloučený.

ÚOHS zatím nemá signály o tom, že by byla účastníkem kartelu ještě nějaká další společnost.

Vydáno pod