ČT chystá reality show o vynálezcích a jejich investorech Den D

Brno - Česká televize připravuje na příští rok novou reality show podle úspěšného zahraničního pořadu Dragon's Den (Dračí doupě), v němž si bohatí investoři vybírají projekty, do kterých vloží své peníze. Novinku s názvem Den D chystá na příští rok brněnské studio, už teď mají tvůrci projektu stovky přihlášek, uvedl dnes dramaturg pořadu Lukáš Franta.

Podle něj je to nová příležitost pro všechny české kutily, autory zlepšováků a nedoceněné vědátory. Holé nápady, rozpracované projekty, ale i hotová díla mohou účastníci nové reality show nabídnout pětici skutečných investorů. „Báli jsme se, že se sejdou jen odborné věci, které nebudou pro diváky příliš atraktivní, ale jsou tam velmi zajímavé nápady od jídla přes oblečení až po internet,“ přiblížil Franta. Konkrétní projekty nechtěl zatím zmiňovat.

Mezi přihlášenými jsou často mladí lidé, nebo naopak lidé důchodového věku. Autoři pořadu Den D mají podle Franty velký zájem i o malé firmy, které už své podnikání rozjely. Před reálné investory se dostane jen menší část přihlášených, vybere je porota složená z expertů na různé obory. Vybraní uchazeči pak budou svůj nápad prezentovat přímo před svými potenciálními společníky. Nabídnou jim podíl na společném podniku a řeknou, kolik na jeho realizaci potřebují. Pak záleží na tom, zda se bude některému z pěti investorů plán líbit.

V každém ze 13 dílů by se mělo objevit šest až osm soutěžících. „Ti investoři nemají žádné poradní týmy. Budou se muset na místě rozhodnout, hned po minutové prezentaci projektu. Nebudou si moci žádné informace ověřovat, prostě je ten nápad buď zaujme a půjdou do toho, nebo ne,“ popsal dramaturg.

Dračí doupě je japonský programový formát, velké obliby se dočkal především v Británii, do amerického vysílání se dostane na začátku příštího roku. Kromě evropských zemí běží i v ostatních anglicky mluvících zemích (Nový Zéland, Kanada, Austrálieú) a v mnoha státech Blízkého východu včetně Afghánistánu.

Kritiku show sklízí především za malý počet skutečně realizovaných nápadů. Většina investorů totiž po nějaké době od přislíbené spolupráce ustoupí, brání se přitom velkými rozdíly mezi prezentací a skutečností, případně velmi omezeným prostorem pro rozhodnutí.

Vydáno pod