Bild chce nové reportéry. Zn.: Levně

Berlín - Německý bulvární deník Bild přichází s novým projektem, který si klade za cíl získat levně nové reportéry přímo z řad čtenářů. Dopomoci k tomu má prodej digitálních fotoaparátů v obchodním řetězci Lidl. Informoval o tom britský server The Guardian.

„Nemůžeme pokrýt všechno,“ vysvětluje editor Bildu Michael Paustian, proč se list rozhodl k takovému kroku. Mluvčí úspěšného německého bulváru Tobias Fröhlich tvrdí, že cílem projektu není exkluzivita, ale jen povzbuzení čtenářů k větší aktivitě.

Digitální fotoaparát stojí 70 eur a umožňuje natáčet i videa. Součástí balení je navíc 2 GB velká paměťová karta a specializovaný software, kterým mohou amatéři nahrávat záběry přímo do redakce Bildu.

Ne všichni jsou nadšeni

Nový projekt si však hned našel své odpůrce. Mluvčí Německého syndikátu novinářů Eva Wernerová si například myslí, že jde o hrozbu pro profesionální novinářskou práci. Paustian však oponuje: „Nejsme YouTube. Každý příspěvek bude posouzen a novinářsky ohodnocen.“

Bild uveřejnil od roku 2006 více než devět tisíc čtenářských fotografií. Vedení deníku navíc uvažuje nad tím, že by se nejlepší snímky každý týden speciálně odměňovaly. Detaily však budou známy až po prvních výsledcích prodeje fotoaparátu, který se na pulty Lidlu dostal ve čtvrtek.