„Náš předpoklad byl, že se stále dá oslovit určitá skupina lidí, jak znalců, tak dejme tomu přívrženců kvality vína,“ řekl dnes novinářům ředitel vydávající společnosti Premium Publishing and Communities Arnošt Wagner, která začala v Čechách Decanter na základě zakoupení licence vydávat. Za hlavní výhodu vůči jiným titulům Wagner považuje fakt, že český Decanter z 50 procent obsadí články z jiných zahraničních vydání prestižního anglického časopisu.
Hůře jsou na tom gastronomické časopisy. Dosud totiž na trhu časopisů o jídle, vaření a pití spíše přibývalo, posledním přírůstkem byl titul F.O.O.D. od vydavatelství Mladá fronta. Nyní časopisům o jídle nastávají horší časy. Vydavatelství Sanoma Magazines Praha nedávno oznámilo, že v rámci příprav na nadcházející finanční krizi zastaví vydávání sedmi svých titulů včetně těch o vaření s názvy Delikatesy a Překvapení v kuchyni. Již dříve letos skončil časopis Snadné vaření.
„V oblasti gastronomických časopisů je v současné době velká konkurence, ale tak, jako u ostatních oblastí, i tady jsou časopisy vyloženě špičkové a zbytek průměr,“ uvedla na šéfredaktorka odborně zaměřeného časopisu Food Service Maria Horníková. Podle Horníkové přitom bude mít celosvětová krize také na trh časopisů o vaření, jídle a pití vliv a možná způsobí konec některých titulů. „Ano, projeví se. Přežít by měly jen ty časopisy, které mají jasný koncept jak pro čtenáře, tak pro inzerenty,“ míní.